Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Miejsca Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
Tematy Marsze Równości 2026 "Pillion" w kinach Wyrok TSUE Związki partnerskie Kino LGBT
Poniedziałek, 18.10.2021 11:04

Czy lewica zawłaszczyła sobie tęczową flagę? Burzliwa dyskusja na Twitterze na temat wsparcia osób LGBTQ

Podziel się Tweetnij Skomentuj (17)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (17)
Na Twiterze miała miejsce przez weekend niezwykle burzliwa i ciekawa dyskusja na temat poglądów gospodarczych wśród społeczności LGBT i rzekomego przywłaszczenia sobie symbolu tęczowej flagi przez lewicę. 

Wszystko zaczęło się od tego tweeta Klaudii Borkowskiej, prawniczki z Green REV Institute:

Jestem osobą nieheteroseksualną, jestem liberałką i jestem przerażona, że komuniści i socjaliści zawłaszczyli sobie „walkę o prawa osób LGBT”. Niemal wszystkie twity pro-socjalistyczne okraszone są tęczową flagą.

O co chodzi? ?

— Klaudia Borkowska (@borkowskakl) October 16, 2021


Prawniczka udostępniała sporo komentarzy popierających jej tezę. Inne zbywała, jak na przykład ten, mówiąc, że zawiera błędy, jednak bez ich wskazania:

Dziś odsiewam ze swojego profilu. Ale to musicie zobaczyć - ilość błędów w jednym twicie nawet mnie zaskoczyła. pic.twitter.com/RKRj8h6nHP

— Klaudia Borkowska (@borkowskakl) October 16, 2021

ZOBACZ TEŻ Rafał Trzaskowski u Moniki Olejnik obiecuje: związki partnerskie natychmiast

Fascynująca ta dyskusja. Rządzi argument "liberalizm + LGBT nie, bo PO nic dla sprawy nie zrobiła". I to jest prawda, ale na świecie to w wielkiej części liberałowie (albo nawet ko-libki) wprowadzały prawa. Mamy wielki problem z myśleniem o ideach polit. w kateg. lokalnej bańki https://t.co/GcqcrkUh3S

— Jakub Wencel (@kuba_w) October 16, 2021


W sytuacji, gdy liberałowie czy liberalne NGO coś robią mamy hasła:
1) liberałowie nie mają prawa walczyć o prawa osób LGBT,
2) „ooo teraz się obudzili”
3) „zakaz wstępu na strajki”.

A potem znów narracja „bo liberałowie nic nie robią”. https://t.co/wUcipaAveU

— Klaudia Borkowska (@borkowskakl) October 17, 2021

Wsparcie

Wesprzyj Queer.pl - najstarszy portal LGBT w Europie

Dziś bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy własnego głosu w Internecie. Daliśmy radę przez 24 lata - z Waszą pomocą przetrwamy także ten ciężki okres. Równocześnie utrzymanie takiego projektu jeszcze nigdy nie było tak trudne.

Zobacz jak wspomóc QUEER.PL

Prawda jest taka, że Platforma Obywatelska rządziła przez 8 lat i nie zrobiła nic w kierunku uchwalenia chociażby związków partnerskich. Co więcej, nawet teraz w 2021 roku po 6 latach opresji osób LGBT w trakcie rządów Prawa i Sprawiedliwości, PO wciąż nie ma odwagi mówić wprost o prawach osób nieheteronormatywnych.

Nie znaczy to, że liberałowie na całym świecie postępują tak samo. W wielu krajach jest inaczej, jak chociażby w Niemczech, gdzie to konserwatywno-liberalna partia Angeli Merkel przystała na wprowadzenie równości małżeńskiej (choć sama od głosu się wstrzymała). I w tym miejscu można przypomnieć jeszcze słowa Davida Camerona: "Nie popieram małżeństw jednopłciowych pomimo bycia konserwatystą, popieram je bo jestem konserwatystą".



- Komentarz autorki - 

Więc jeśli polscy liberałowie chcą, to nikt nie zabroni im używać symbolu tęczowej flagi. Niech to jednak nie będzie tylko pusta symbolika bez faktycznych deklaracji i działań w kierunku nadania osobom LGBT równych praw. Bo jak na razie w Polsce tylko ta "niedobra" Lewica popiera i głośno mówi o naszych potrzebach.
Radek Oliwa
Radek Oliwa
Nie zgadzam się z tonem Klaudii i mam wrażenie, że jest w swojej ocenie bardzo jednostronna, natomiast też dostrzegam problem łączenia orientacji psycho-seksualnej z orientacją polityczną - to prowadzi nas jako społeczność do nikąd i niepotrzebnie ogranicza nasze możliwości. To prawda, że nikt nie poświęcił tyle czasu i energii tematom LGBTQ, co Razem. Ja o tym wiem i doceniam to zaangażowanie. Co nie zmienia faktu, że zarówno ja, jak i cała społeczność LGBTQ ma prawo nie być ani lewicowa ani socjalistyczna i jeśli wyjdziecie z Waszych baniek, do zauważycie, że tak właśnie jest. Jesteśmy różni i różne - także politycznie. Dostrzegam problem w tym, że wiele osób, które zawodowo zajmuje się aktywizmem na rzecz LGBTQ uprawia także zawodowo politykę. Jako społeczność potrzebujemy szerokiego poparcia dla naszych postulatów i o to popracie mamy prawo zabiegać także w politycznym centrum.

Kilka miesięcy temu pewien młody działacz i aspirujący polityk przekreślił cały mój dorobek na rzecz społeczności, bo nie przyłączyłem się do prymitywnej kampanii przeciwko Tuskowi. Mentalność kibica nie służy ani tej partii ani naszej społeczności. Inna osoba, którą zresztą bardzo szanuję zapytała, czy pomyliły mi się strony. Wytłumaczyłem, że absolutnie nie. Od 25 lat jestem po stronie praw LGBTQ i będę o nich rozmawiał z każdą demokratyczną opcją polityczną.
3 1
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (6)
taeri-choi roman-drobniewski blackwolfie aemstuz94 homoloquens kierownik2
Nie podoba mi się (1)
blackatness
Komentarze (17)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
notker7
31.10.2021 18:57 notker7 (47)
shingao 新顔:
(...) dostrzegam problem łączenia orientacji psycho-seksualnej z orientacją polityczną - to prowadzi nas jako społeczność do nikąd i niepotrzebnie ogranicza nasze możliwości.


Łączenie orientacji z poglądami politycznymi nie jest głupie. Głupie jest łączenie orientacji z poglądami GOSPODARCZYMI. Żyd głosujących na partię antysemicką, Murzyn na partię rasistowską, kobieta na partię mizoginistyczną, gej na partię homofobiczną to forma autoagresji. A to już objaw zaburzeń psychicznych.


Łączenie orientacji seksualnej z poglądami politycznymi jest nie tylko głupie, ale też agresywne. Twój wywód ma sens, jeśli myślisz tylko o sobie, czyli egoistycznie i niedojrzale. Idąc Twoim tokiem myślenia wegetarianin powinien głosować na partię zakazującą jedzenia mięsa. Od dawna wiadomo, że lewactwo zawłaszczyło sobie prawo do decydowania co mają myśleć homoseksualiści i jak mają żyć. Na szczęście osób które temu nie ulegają jest coraz więcej.
cytuj zgłoś 2 0
aemstuz94
19.10.2021 19:49 aemstuz94 (32) Łódź
Jakikolwiek konserwatysta (taki sPiSiały, nie brytyjski), który przeczytałby to poniżej, pękłby ze śmiechu, na nasz koszt... :(
cytuj zgłoś 0 0
shingao 新顔
19.10.2021 19:09 shingao 新顔 (39) Szczecin
DarkSideOfSoul:
shingao 新顔:
@DarkSideOfSoul

:) Przedstawiłem fakty. Przykre, że bolą. To liberałowie i "lewaki" z LGBT walczą o możliwość zawierania małżeństw. Konserwa tylko podkłada kłody, a po wywalczeniu praw korzystają z nich bez krztyny wdzięczności dla tych, którzy o nie walczyli. Konserwa w LGBT, to pasażerowie na gapę.

Ale to nie jest dyskusja za mną. Może miałeś odpisać komuś innemu. Mieszkam w UK. Nawet geograficznie angielski konserwatyzm jest mi bliższy. Ty z kolei odpowiadasz sobie na swoje twierdzenia i piszesz że to co myślę to głupoty. Dobrze się czujesz? Bo jeśli naprawdę coś Cie gryzie i chcesz o tym pogadać to mogę polecić psychoterapeutów którzy nie są homofobiczni i naprawdę znają się na rzeczy (miałxm z nimi zajęcia). Przehpracujesz stratę partnera i będzie Ci lepiej.


Bardzo ciekawy przykład, gdzie dyskutant twierdzi, że jest obrażany, domaga się kultury w dyskusji, a zrazem sam obraża i zaniża poziom :)
Można Twoje zachowanie tak zobrazować: "Nie obrażaj mnie ch*ju pierd*lony! Ja do Ciebie grzecznie d*bilu!" ;D
To u Ciebie norma, że jak ktoś ma inne poglądy i nie zgadza się z Tobą, to zaczynasz atakować personalnie?
cytuj zgłoś 0 2
DarkSideOfSoul
19.10.2021 18:51 DarkSideOfSoul (33)
shingao 新顔:
@DarkSideOfSoul

:) Przedstawiłem fakty. Przykre, że bolą. To liberałowie i "lewaki" z LGBT walczą o możliwość zawierania małżeństw. Konserwa tylko podkłada kłody, a po wywalczeniu praw korzystają z nich bez krztyny wdzięczności dla tych, którzy o nie walczyli. Konserwa w LGBT, to pasażerowie na gapę.

Ale to nie jest dyskusja za mną. Może miałeś odpisać komuś innemu. Mieszkam w UK. Nawet geograficznie angielski konserwatyzm jest mi bliższy. Ty z kolei odpowiadasz sobie na swoje twierdzenia i piszesz że to co myślę to głupoty. Dobrze się czujesz? Bo jeśli naprawdę coś Cie gryzie i chcesz o tym pogadać to mogę polecić psychoterapeutów którzy nie są homofobiczni i naprawdę znają się na rzeczy (miałxm z nimi zajęcia). Przehpracujesz stratę partnera i będzie Ci lepiej.
cytuj zgłoś 2 0
shingao 新顔
19.10.2021 17:34 shingao 新顔 (39) Szczecin
@DarkSideOfSoul

:) Przedstawiłem fakty. Przykre, że bolą. To liberałowie i "lewaki" z LGBT walczą o możliwość zawierania małżeństw. Konserwa tylko podkłada kłody, a po wywalczeniu praw korzystają z nich bez krztyny wdzięczności dla tych, którzy o nie walczyli. Konserwa w LGBT, to pasażerowie na gapę.
cytuj zgłoś 0 3
DarkSideOfSoul
19.10.2021 16:09 DarkSideOfSoul (33)
shingao 新顔:
DarkSideOfSoul:
(...)Nie dziw się że ludzie o centroprawicowych poglądach nazywają Cię lewakiem jak mówią o poglądach, a ty mając głęboko w d*pie co myślą atakujesz ich argumentacja partyjną.


Jestem zbyt liberalny gospodarczo na miano lewaka. Ale niech będzie. Jak konserwa mnie tak wyzywa, to mnie to nie rusza.
Chociaż jeśli chęć bycia w trwałym, monogamicznym związki jest cechą konserwatywną, to może jestem jedną z najbardziej konserwatywnych osób na tym portalu. W tamtym roku zakończył się się mój ponad 10 letni związek (niestety nie wyszło). Teraz jestem w nowym, i mam nadzieję, że to już ta właściwa osoba na całe życie.

DarkSideOfSoul:
(...) Może naucz się szacunku do rozmówcy i tolerancji że ma prawo do innej hierarchii wartości.


Ależ nie odbieram Tobie prawa do innej hierarchii wartości. Masz do niej prawo.
A ja mam prawo twierdzić, że mijasz się z prawdą lub piszesz głupoty.

Teraz odwolujesz się do swojego "sprostowania" mojego komentarza, który był atakiem na chochoła? Odpisałeś na swoje twierdzenia, a nie na mój komentarz. Nie masz monopolu na prawdę objawioną i nie wiesz co jest głupie, a co nie. Możesz to tylko tak odczuwać. Więc może przestań mnie obrażać bez powodu? To nie moja wina że związek ci się rozpadł.

Nie widzę powodu do dyskusji z kimś kto dyskutować nie chce. Jak już zejdzie ci frustracja I nie będziesz zaczynał od ataku to daj znać, wtedy pogadamy o poglądach o których już pokazałeś że nic nie wiesz.
cytuj zgłoś 2 1
shingao 新顔
19.10.2021 10:00 shingao 新顔 (39) Szczecin
DarkSideOfSoul:
(...)Nie dziw się że ludzie o centroprawicowych poglądach nazywają Cię lewakiem jak mówią o poglądach, a ty mając głęboko w d*pie co myślą atakujesz ich argumentacja partyjną.


Jestem zbyt liberalny gospodarczo na miano lewaka. Ale niech będzie. Jak konserwa mnie tak wyzywa, to mnie to nie rusza.
Chociaż jeśli chęć bycia w trwałym, monogamicznym związki jest cechą konserwatywną, to może jestem jedną z najbardziej konserwatywnych osób na tym portalu. W tamtym roku zakończył się się mój ponad 10 letni związek (niestety nie wyszło). Teraz jestem w nowym, i mam nadzieję, że to już ta właściwa osoba na całe życie.

DarkSideOfSoul:
(...) Może naucz się szacunku do rozmówcy i tolerancji że ma prawo do innej hierarchii wartości.


Ależ nie odbieram Tobie prawa do innej hierarchii wartości. Masz do niej prawo.
A ja mam prawo twierdzić, że mijasz się z prawdą lub piszesz głupoty.
cytuj zgłoś 1 1
DarkSideOfSoul
19.10.2021 1:26 DarkSideOfSoul (33)
shingao 新顔:
DarkSideOfSoul:
(...) Podobnie konserwatywne podejście do związków czyli zwieńczenie ich ślubem bez żadnych eksperymentów z ich otwieraniem.


Grubi mijasz się z rzeczywistością.
Fakty są takie:
To lewicowe i liberalne osoby LGBT walczą o małżeństwa jednopłciowe.
Konserwatywni geje i lesbijki tylko podkładają kłody pod nogi. Gadają coś o tym, że orientacja nie jest istotna w ich życiu, nie będą się nią obnosić, i nie będzie to wpływać na ich poglądy.
Osoby faktycznie walczące o jednopłciowe małżeństwa są wyzywane przez prawicowych gejów i lesbijki od "ideologów gender", "ideologów LGBT", "lewaków", "osób robiących karierę na orientacji" itp.

Twój koncept, że to lewacy nie chcą małżeństw, a chcą ich konserwatyści nie trzyma się rzeczywistości.

To lewicowe i liberalne osoby LGBT chcą tworzyć rodziny i nie wstydzić się ich. Konserwa LGB (literkę T zwykle wykluczają) twierdzi, że orientacja to seks i nic więcej, więc po co tym się chwalić i upublicznić.

PS. Proszę, nie pisz po raz enty o Wielkiej Brytanii i Cameronie, bo to żaden reprezentatywny przykład konserwatystów. Podaj przykłady z naszego podwórka jak już. Starczyk? Krysiak? Który z nich walczy o małżeństwa?

Piękny atak na chochoła. A teraz może ustosunkujesz się do mojej wypowiedzi?
Czym innym są poglądy, a czym innym przekrój partii w danym kraju.

Jak na razie to Ty naskoczyłeś na mnie bez powodu. Obrażasz mnie wkładając mi w klawiaturę słowa których nigdy nie napisałxm. Nikogo nie wyzywam. Za to po raz kolejny widzę od kogoś broniącego lewicy atak na prawą stronę.

Nie dziw się że ludzie o centroprawicowych poglądach nazywają Cię lewakiem jak mówią o poglądach, a ty mając głęboko w d*pie co myślą atakujesz ich argumentacja partyjną.

Może naucz się szacunku do rozmówcy i tolerancji że ma prawo do innej hierarchii wartości.
cytuj zgłoś 2 1
shingao 新顔
19.10.2021 1:23 shingao 新顔 (39) Szczecin
@DarkSideOfSoul

Wiązanie patriotyzmu z konserwatystami jest słabe. Patriotyzm konserw sprowadza się do stawiania pomników, montaży tablic, miany naw ulic, czczenie nieudanych powstań, wybielanie postaci historycznych, zamiany historii z nauki w propagandę narodową i kłótni z sąsiadami. A jeszcze tworzenie kolejnych świąt.

Ja troskę o kraj widzę inaczej. To m.in.: płacenie podatków (bo kuźwa z czegoś trzeba opłacić infrastrukturę, w tym obronę), nauka przedmiotów ścisłych a nie religii (bo bez tego nie ma technologii, w tym wojskowych), dbanie o środowisko i dbanie o relacje z sąsiadami (bo bez sojuszników, trudno o bezpieczeństwo).

Jestem za UE, bo Polska sama nic nie znaczy. Nic nie znaczy w konfrontacji z takimi wielkimi graczami jak np Chiny. Ktoś kto jest za wyprowadzeniem z UE, jest za osłabieniem Polski, i kiepski z niego patriota.
cytuj zgłoś 1 1
shingao 新顔
19.10.2021 1:09 shingao 新顔 (39) Szczecin
DarkSideOfSoul:
(...) Podobnie konserwatywne podejście do związków czyli zwieńczenie ich ślubem bez żadnych eksperymentów z ich otwieraniem.


Grubi mijasz się z rzeczywistością.
Fakty są takie:
To lewicowe i liberalne osoby LGBT walczą o małżeństwa jednopłciowe.
Konserwatywni geje i lesbijki tylko podkładają kłody pod nogi. Gadają coś o tym, że orientacja nie jest istotna w ich życiu, nie będą się nią obnosić, i nie będzie to wpływać na ich poglądy.
Osoby faktycznie walczące o jednopłciowe małżeństwa są wyzywane przez prawicowych gejów i lesbijki od "ideologów gender", "ideologów LGBT", "lewaków", "osób robiących karierę na orientacji" itp.

Twój koncept, że to lewacy nie chcą małżeństw, a chcą ich konserwatyści nie trzyma się rzeczywistości.

To lewicowe i liberalne osoby LGBT chcą tworzyć rodziny i nie wstydzić się ich. Konserwa LGB (literkę T zwykle wykluczają) twierdzi, że orientacja to seks i nic więcej, więc po co tym się chwalić i upublicznić.

PS. Proszę, nie pisz po raz enty o Wielkiej Brytanii i Cameronie, bo to żaden reprezentatywny przykład konserwatystów. Podaj przykłady z naszego podwórka jak już. Starczyk? Krysiak? Który z nich walczy o małżeństwa?
cytuj zgłoś 1 1
  • 1
  • 2
Julia Grabania
Autor
Julia Grabania
Redaktorka Queer.pl
Od lutego 2020 roku w Queer.pl. Absolwentka amerykanistyki oraz zarządzania mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie studentka mediów społecznościowych w zarządzaniu. Interesuje się kwestiami społeczności LGBTQ i feminizmem. W wolnej chwili lubi oglądać sport oraz filmy i seriale, w szczególności te queerowe. Fanka Oscarów i Eurowizji. Kocha pieski.
TAGIWięcej
gospodarka lewica polityka tęczowa flaga twitter wsparcie
Powiązane
Obraz Wtorek, 21.10.2025 Związki partnerskie bez poparcia prezydenta i opozycji: „nie podpiszę - porozmawiam" Obraz Środa, 15.10.2025 „To nikomu nie zaszkodzi, ale wielu uratuje życie”. Biedroń mówi o chorobie partnera i apeluje o związki partnerskie Obraz Piątek, 10.10.2025 Lewica i PSL dogadały się w sprawie związków partnerskich - "definitywny koniec negocjacji" Obraz Piątek, 07.03.2025 Godność mniejszości seksualnych chroniona tak jak grup wyznaniowych - Sejm nowelizuje kodeks karny Obraz Poniedziałek, 27.01.2025 Cena dyskryminacji: Polska gospodarka traci nawet 20 miliardów złotych rocznie
Inne tematy
"Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim Wtorek, 17.03.2026 "Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim
Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia? Środa, 11.03.2026 Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia?
Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek Wtorek, 10.03.2026 Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatności