Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Piątek, 29.05.2020, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Brzezińska-Hołownia: nie znam par jednopłciowych, które chciałyby ślubu

Podziel się Tweetnij Skomentuj (191)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (191)

Żona kandydata na prezydenta o równości małżeńskiej

W rozmowie z Pawłem Figurskim z "Gazety Wyborczej" Urszula Brzezińska-Hołownia zapytana o kwestię równości małżeńskiej stwierdziła, że nie zna par jednopłciowych, które chciałyby zawrzeć związek małżeński.

Urszula Brzezińska-Hołownia w rozmowie z Pawłem Figurskim z "Gazety Wyborczej" została zapytana o kwestię równości małżeńskiej. W odpowiedzi żona kandydującego na urząd prezydenta RP Szymona Hołowni stwierdziła, że popiera związki partnerskie, ale małżeństwo jest dla niej związkiem kobiety i mężczyzny. 


Dalej dodała, że "może to kwestia wychowania", a ponadto, że nie zna par jednopłciowych, które chciałyby w taki sposób sformalizować swój związek. 

"Popieram związki partnerskie, jednak dla mnie małżeństwo to związek kobiety i mężczyzny. To moje stanowisko, ale zdaję sobie sprawę, że pokolenie mojej córki będzie to już postrzegało inaczej" - mówiła Brzezińska-Hołownia - "Może to kwestia wychowania. Nie znam osób tej samej płci, które planowałyby małżeństwo" - dodała zapytana o to dlaczego w świeckim państwie osoby tej samej płci nie powinny mieć takiej możliwości. 

W trakcie obecnej kampanii również sam Hołownia stwierdził bez wahania, że gdyby w trakcie jego urzędowania jako prezydenta ustawa o równości małżeńskiej trafiła na jego biurko, to zostałaby przez niego zawetowana. Równocześnie wyraża on swoje poparcie dla związków partnerskich, co jednak jest dość "świeżą" deklaracją w jego przypadku. 

ZOBACZ TEŻ Szymon Hołownia ogłasza start w wyborach prezydenckich Jakie są jego poglądy na sprawy LGBT?


"A ja na przykład też żyję w tym kraju i uważam za dziecinnie głupią 'postępową' logikę, w myśl której, wszystko co jest nowe, jest z automatu dobre. A brak zgody na burzenie fundamentów świata nie oznacza wcale, że nie mam szacunku dla ludzkiej wolności. (...) Dla sekty postępowców konkubenci to tylko strategiczny etap, oczy już mają wpatrzone w inny cel, z nimi sobie nie pogadam, bo o czym tu gadać z rozpędzonym walcem. Pozostali zapętlili się w myśleniu: 'chcemy być traktowani jak małżeństwo, choć nie chcemy nim być'" - mówił Hołownia w 2013 roku odnosząc się do kwestii związków partnerskich. 

W 2019 roku kiedy Robert Biedroń zaprezentował nową siłę polityczną - Wiosnę - która m.in. z postulatem równości małżeńskiej wystartowała w ostatnich wyborach do parlamentu europejskiego, Hołownia stwierdził, że istnieje przestrzeń na rozmowę o związkach partnerskich, ale małżeństwa jednopłciowe są dla niego "granicą dla niego osobiście nieprzekraczalną". 

Wsparcie

Wesprzyj Queer.pl - najstarszy portal LGBT w Europie

Dziś bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy własnego głosu w Internecie. Daliśmy radę przez 24 lata - z Waszą pomocą przetrwamy także ten ciężki okres. Równocześnie utrzymanie takiego projektu jeszcze nigdy nie było tak trudne.

Zobacz jak wspomóc QUEER.PL

(pk)

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (4)
yesyesyoo olenkaa94 wiernyjakgej aemstuz94
Nie podoba mi się (63)
siltirva roman71 sasunaru fearlesspanda xerise gabriel_angelfox bisiek pudi123 lioon karol-k
Komentarze (191)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
andre_2000
19.06.2020 21:41 andre_2000 (46) Wrocław
Szymon Brycki:
andre_2000:
Szymon Brycki:
andre_2000:
Szymon Brycki:
Dobra, w sumie racja, niestety, do don_diego nic się nie przebije :-P


Niestety.

Szymon Brycki:
Dziękuję za rozmowę, chyba serio czas się stąd zwijać ;-)


To akurat zły wniosek. Queer.pl robi świetną robotę, nie dajmy się jakimś dondupasom spłoszyć i pozwolić im zdominować ten portal. Mają swoje kato-faszystowskie media, niech tam siedzą.


Miałem na myśli "z tych komentarzy" a nie "z tego portalu" :-P



Uff :)


Szymon Brycki:
A w sumie ciekawe, jak don_diego czy inna Carmen głoszą homofobiczne, średniowieczne poglądy, to redakcja na to pozwala - ale pamiętam newsa o śmierci Kaczyńskiego i wtedy była jakaś policja myśli czy coś na stronie...? xD

Czyżby byli równi i równiejsi, także tutaj? :>


Przyznam, że nie pamiętam, napisz proszę coś więcej.


No cóż, chodzi mi o to, że jak była katastrofa Tupolewa, to redakcja, informując o tym, w tekście artykułu napisała coś w stylu "komentarze jadące po zmarłym prezydencie zostaną moderowane". Jednocześnie na tej stronie jest mała, ale stała i dobrze znana grupka homofobów i z ich komentarzami nie robi się niczego.

W sumie możesz przeszukać w archiwum informacji o śmierci prezydenta i samemu zobaczyć co wtedy redakcja robiła.


Dzięki za odp. Ciekawe, nie zanotowałem tego w mojej głowie, przemyslę.
cytuj zgłoś 1 0
Karol K.
19.06.2020 15:14 Karol K. (37) powiat brzeski
@maxoku

Nie będę inaczej nazywać, bo nie ma innego określenia na to. Gdyby tak było, to sam być je zapodał. Tymczasem sam nie wiesz nawet o czym piszę. Nie zdajesz sobie zupełnie sprawy z tego czym jest tożsamość seksualna, nierozłącznie związana z orientacją seksualną. Heteronormatywność to także zbiór norm zachowań przypisywanych ludziom heteroseksualnym i im zarezerowowanym. Geje cierpiący na homofobię skierowaną do innych gejów lub samych siebie cierpią na zaburzenie postrzegania własnej seksualności. Stąd regularne można obserwować opisy takich panów na profilach, w stylu "normalny" (jakby ktoś tam miał nie być?), albo "heterooptyczny" (brak akceptacji innych, nieheteronormatywnych), itd.
cytuj zgłoś 2 1
Karol K.
19.06.2020 15:09 Karol K. (37) powiat brzeski
@maxoku

nie wiem jak możesz widzieć wchodzi na mój profil i widzieć moje zdjęcia skoro Cię zablokowałem? miałem nadzieję tylko że również blokowanie działa w komentarzach, niestety moderatorzy strony muszą jeszcze nad tym popracować. Nie każdy ma ochotę czytać spamiarzy takich jak Ty.
cytuj zgłoś 2 1
maxoku
18.06.2020 20:50 maxoku (39) Radom
Karol K.:
Zabolał Cię mój podstawny zarzut o siedzenie w szafie i heteronormatywność zachowań. Przyznaj.
"Podstawny"? Po pierwsze nie ma takiego słowa, po drugie jaki zarzut? Masz do mnie jakieś zarzuty o siedzeniu w szafie? Nie przypominam sobie, ale może przeoczyłem. To śpieszę ci wytłumaczyć, że nie siedzę w szafie. I dalej nie podałeś żadnych argumentów za swoją teorią o "heteronormatywności zachowań", co tym bardziej mnie nie mogło zaboleć. Jeśli ktoś jest heteromormatywny tzn., że jest cispłciowy i heteroseksualny, nic więcej. Nie dorabiaj więc nowych definicji do terminów. Nazwij to po prostu inaczej zamiast kreować wrażenie, że np. orientacja seksualna określa czyjeś zachowanie, bo sam przyznajesz, że tak nie jest. Do reszty się nie będę odnosił, bo nigdy nie twierdziłem, że tam nie masz racji.
Ja juz na Twoje glupoty wyimaginowane na odpowiadam.
Sam używałeś wielokrotnie słowa heteronormatywność, więc gdzie ty widzisz te wyimaginowane głupoty? No chyba, że twoje i ci się tylko pomyliło, ale to mnie nie interesuje, że nie chcesz więcej sobie odpowiadać.
Żegnam
I słusznie, trzeba było tak od razu zrobić zamiast prowadzić nagonkę na mnie przez ostatnie kilka dni. Żegnam.
cytuj zgłoś 2 1
Karol K.
18.06.2020 18:48 Karol K. (37) powiat brzeski
@maxoku

nie ukrywam się. Po prostu nikt nie musi mnie oglądać.
Zabolał Cię mój podstawny zarzut o siedzenie w szafie i heteronormatywność zachowań. Przyznaj. To jak napisałem że większość homo i bi się nie wyróżnia na ulicy zachowaniem bo po nich tożsamości geja czy biseksa nie widać. To że głosują na kandydata nie lewicy ale prawicy i przez to mamy sytuacje w Polsce jaką mamy, bo stwierdziłem fakt że przegięci, krzykacze z parad to ziarnko w oceanie tych ktorzy w tym czasie siedzą w domach i mają wy ea ne na nich, a nawet by jeszcze im przyłożyli. Wiem że ciężko przyznac się do prawdy, ale tak wlasnie jest. Nie masz pojecia o czym piszesz, wydaje Ci sie tylko ze wiesz. Ja juz na Twoje glupoty wyimaginowane na odpowiadam. Żegnam.
cytuj zgłoś 1 2
don_diego44
18.06.2020 17:35 don_diego44 (60) Tychy
@shingao
Powtarzam po raz kolejny - jeżeli nie znasz znaczenia danego określenia, to go nie używaj.
cytuj zgłoś 1 4
shingao 新顔
18.06.2020 14:20 shingao 新顔 (40) Szczecin
don_diego44:
@shingao
To na przykład jeżeli jakiś Żyd kłamie w żywe oczy i oczernia Polaków i ja to powiem, to jestem antysemitą ?


Liczysz na to, że będę dyskutował z Tobą na ten temat? Twój antysemityzm został już wielokrotnie omówiony wzdłuż i wszerz. Po co po raz setny udowadniać, że 2+2=4?
cytuj zgłoś 3 1
don_diego44
18.06.2020 11:01 don_diego44 (60) Tychy
@shingao
To na przykład jeżeli jakiś Żyd kłamie w żywe oczy i oczernia Polaków i ja to powiem, to jestem antysemitą ?
cytuj zgłoś 1 4
shingao 新顔
18.06.2020 9:43 shingao 新顔 (40) Szczecin
don_diego44:
(...) A Ty nie znasz znaczenia słowa antysemita i używasz jego jak Ci pasuje .


Zwykle jak tłumaczysz dlaczego nie jesteś antysemitą, to używasz takich argumentów, że ludzie tylko się utwierdzają, że jednak nim jesteś :)
cytuj zgłoś 2 1
don_diego44
18.06.2020 3:06 don_diego44 (60) Tychy
@Karol K
Raczej na pewno są to dwie różne osoby . Dyskutowałem z nimi nie raz i po sposobie wypowiedzi można wywnioskować , że są to dwie różne osoby.
cytuj zgłoś 2 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 20
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Gazeta Wyborcza kampania prezydencka małżeństwa jednopłciowe Paweł Figurski Polityka Polska Równość małżeńska w Polsce Społeczeństwo Szymon Hołownia Urszula Brzezińska-Hołownia związki partnerskie
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 03.01.2022 Członkowie Konfederacji kłócą się o małżeństwa osób LGBTQ+ - "Wrzucał zdjęcia, jak całuje innego chłopaka" Obraz Środa, 15.09.2021 Rezolucja UE: Czy Polska uzna małżeństwa jednopłciowe i związki partnerskie? Zebraliśmy komentarze polityków Obraz Piątek, 19.06.2020 Lewica składa projekty ustaw o równości małżeńskiej i związkach partnerskich Obraz Poniedziałek, 18.05.2020 Krzysztof Śmiszek: Polska jest gotowa na prezydenta ze społeczności LGBT Obraz Poniedziałek, 09.12.2019 Szymon Hołownia ogłasza start w wyborach prezydenckich
Inne tematy
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się