Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Niedziela, 05.11.2000 00:00

Gej - konsument, o którego walczy handel!

Podziel się Tweetnij Skomentuj (12)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (12)

Moda, kosmetyki, podróże, rozrywki zamiast wydatków na żonę i dzieci

Polski rynek towarów luksusowych jest jeszcze w powijakach. A stratedzy rynkowi mają bielmo na oczach. Dlatego (chyba?) nie odkryli jeszcze tak obiecującej grupy konsumenckiej, jaką są geje. W Polsce dawno minęły już czasy, kiedy można było sprzedać wszystko od ręki z blaszaka lub polowego łóżka. Dziś, szczególnie w dużych miastach istnieje oferta towarów, na które pozwolić sobie może tylko zamożna, wyrafinowana klientela. Garnitury Bossa, buty Bally, krawaty Dolce e Gabbana, zegarek Rolex, bielizna KC, koszula Romeo Gigli... A usługi? Wizyta u ekskluzywnego fryzjera z masażem i maseczką? Wolny czas? Greckie wyspy jesienią, Sylwester na Wyspach Kanaryjskich. Lato - obowiązkowo - na Myconos, bo tam przecież wszyscy jeżdżą!!!

Któż może sobie na to pozwolić - zapytacie. I słusznie! Przeciętny obywatel ma na utrzymaniu małżonkę i dwójkę dzieci. Na boku zaś kochankę i własne niewinne zachcianki. Nie - przeciętnego obywatela na luksusy nie stać. Kim są zatem obywatele, którzy utrzymują ekskluzywne butiki w Warszawie, Łodzi, Poznaniu (nie licząc pozbawionych gustu noworyszy!)? Kto nie jest obciążony długami, żoną, dziećmi, teściami oraz całym tym nieznośnym mieszczańskim bagażem?
GEJE!
Tę prostą prawdę na Zachodzie odkryto już dawno. Geje są tam najlepiej ustawioną grupą społeczną, najwięcej zarabiającą i najwięcej wydającą. Są najbardziej cenioną grupą klientów w sektorze artykułów luksusowych.

W sąsiadujących z Polską Niemczech obliczono, że przeciętny gej zarabia około 8.000 PLN. Z tego wydaje około 3.000 PLN na rozrywki, podróże i artykuły konsumpcyjne. Niemiecki gej podróżuje często - aż pięć razy do roku wyjeżdża na około 10 dni. Ulubione cele podróży to gejowskie metropolie Berlin, Amsterdam, Kolonia, Londyn. Każda z takich podróży kosztuje przeciętnie 3.000 PLN. O takie pieniądze warto walczyć i odłożyć na bok wszelkie stereotypy i uprzedzenia.

Ale to nie wszystko. Byliście już w gejowskim lokalu? Bez przerwy piszczy tam, ćwierka i dzwoni. Geje posiadają ponad dwa razy więcej telefonów komórkowych niż heterycka przeciętność. I odczuwają przemożną potrzebę bezustannego dzielenia się z przyjaciółmi najnowszymi plotkami. A to nabija rachunki. Internet? A jak znaleźć pasującą drugą połowę jak nie w ogłoszeniach na IS? Do tego trzeba mieć dostęp do internetu, no i jeszcze komputer. W miarę nowy, bo co powiedzą kumple... Takie przykłady można mnożyć bez końca. Geje, bez względu na status społeczny, wykształcenie i wiek wydają więcej na kosmetyki, modne ciuchy, rozrywki i podróże niż jakakolwiek inna porównywalna grupa. I jeśli nawet młody polski gej nie może sobie pozwolić na podróż na Myconos, to na wyprawę do Wrocławia lub Warszawy na dyskotekę jakiś grosz wyskrobie.... Ta branża, agencja reklamowa lub biuro podróży która to prędzej zrozumie - będzie miała wielką przewagę nad inną.

Opracował: Tomek Juszkowski

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (2)
ethernael
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (12)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
24.03.2010 16:00 samotny
a co myslicie o Biurze poznawczym dla ludzi poszukujacych partnera tej samej płci?? Prowadze Centrum Zapoznawcze dla ludzi hetero ale mam sporo sygnałow od gejow i lesbijek ktorzy sa zainteresowani taka forma poznawania partnera.
cytuj zgłoś 0 0
waleria
19.07.2009 22:59 waleria (42)
prawdą jest iż w Polsce geje nie sa mega majętni, ale nie o to chodzi w turystyce, trzeba poszukać dobre biuro, które wie gdzie są fajne dyskoteki i miejsca gay friendly, takie biuro gdzie Pani nie patrzy się z usmiechem na Ciebie gdy prosisz o łóżko małżeńskie, albo nie przegląda Cie na naszej klasie czy gdziekolwiek! Fajnym miejscem jest Hiszpania, w zeszłym roku byłam poleciła mi p. Małgosia, która prowadzi Studio Podróży w Gdyni, czuje się tam zawsze jak na plotkach u koleżanki, w tym roku pora na Gran CANARIE, ktoś jedzie we wrześniu, pierwsza połowa?
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
12.07.2009 16:35 Robert
Kompletnie nie macie racji. Tak geje są dobrymi konsumentami, al na zachodzie, gdzie sporo zarabiają. W Polsce geje raczej nie są majętni, ci bogaci to ułamek procenta. Ja jeżdze na wakacje tam, gdzie mogę coś zwiedzić i zobaczy. Wydawanie kasy na Mykonos albo inne miejsce pseudogejowskie to strata kasy. Trzeba być szalonym, zeby tylko w jedno miejsce jezdzic. Do Tajlandii wybrałem się ze zwykłym biurem, było tanio, i nie kręci mnie szukanie gejowskich uciech, bo nie jestem prymitywem myslacym kutaskiem! Wiec jak ktos chce sobie poruchac i HIV sie zarazic to niech jezdzi w tym celu. Tajlandia ma sporo do zaoferowania - zabytków i przyrody.
Wypowiedzi na temat rzekomego stylu zycia polskich gejow sa dla mnie smieszne i absurdalne. Tak najlepeijs tworzyc getto - ze sklepami tylko dla gejow, kinem tylko dla gejow, biurami podrozy tylko dla gejow itp.
Załosne!
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
22.02.2004 15:55 maciej
w grudniu bylem w tajlandii, wspanialy kraj. jednak ze swoim facetem kupilismy bilet lotniczy a potem na miejscu wszytko planowalismy. ale do tego trzeba miec troche odwagi, znac jezyk... zazdroszcze ci ze zyjesz w tym pieknym kraju. hmm co do wybory polskich gejow oni jednak ciagle boja sie uajwnic... miejmy nadzieje ze to sie zmieni
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
21.12.2003 21:09 ROBBY TORONTO
Nie zgadzam się z Tobą że polscy geje nie chcą korzystać z gejowskich biur podróży. To jedyne biuro w Polsce o którym wspominasz oferowało jakiś czas temu wycieczkę do Berlina. I cena za nią była o WIELE wyższa niż w normalnym biurze. Dlatego masz odpowiedź dlaczego polscy geje nie chcą z nich korzystać. Jeśli miałbym skorzystać z biura podróży to wolę to zwykłe bo tańsze i bardziej profesjonalne.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
08.01.2001 5:25 Andrzej
Trudno nie zgodzic sie z teza, ze geje to grupa konsumentow, o ktora warto powalczyc. Ale - jak wspomnial Raf - polscy geje jeszcze nie do konca wyszli ze sredniowiecza i czasami zachowuja sie co najmniej dziwnie. Przyklad - od trzech lat mieszkam z moim partnerem w Tajlandii i prowadze tu biuro podrozy. Tajlandia slynie jako gejowski raj (na ten temat mozna by podyskutowac, ale to odrebna historia) i od pewnego czasu razem z jedynym w Polsce gejowskim biurem podrozy staramy sie zachecic polskich gejow do wyjazdow do tego pieknego kraju. Efekt? Polscy geje kupuja wycieczki w "normalnych" biurach i przyjezdzaja tu z "normalnymi" grupami, a potem na wlasna reke szukaja gejowskich atrakcji w Bangkoku lub Pattayi starajac sie nie ujawnic przed reszta grupy, w jakim celu przyjechali do Tajlandii. Czy nie latwiej i rozsadniej byloby przyjechac tu w towarzystwie "samych swoich" i nie tracic cennego czasu na podchody i rozpoznanie terenu? Niestety, do tego polscy geje jeszcze nie dojrzeli... A szkoda! Mam nadzieje, ze to sie wkrotce zmieni - Tajlandie warto odwiedzic i dobrze zrobic to w odpowiednim stylu...
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
07.11.2000 18:06 Radek
wow... jestem pod wrażeniem :-)
W takim razie to świetna reklama!
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
07.11.2000 17:45 Krzysiek
Radku, masz racje. W reklamie wranglera na lozku lezy dwoch chlopakow :-) Nie wdajac sie w dyskusje pragne wam przypomniec reklamy BIG Banku z przed mniej wiecej 1,5 roku pod wspolnym haslem "Bank inny jak Ty" (lub cos w tym rodzaju. Na jednym z bilbordow byly dwa meskie ciala. Byc moze to jedynie moje skrzywione spojrzenie kazalo mi sie doszukiwac tam podtekstow ... ;-)))
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
07.11.2000 10:18 Radek
Oj chyba jeszcze... Wydaje mi się, że polski handel nadal nas nie lubi. Reklamy z gejowskimi wątkami, które się u nas pojawiają to przeważnie "import". Myślę, że będzie można to dopiero wtedy jednoznacznie stwierdzić, gdy na IS pojawi się reklama... no choćby PKO :-)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
07.11.2000 2:54 Raf
Oczywiscie! To pierwsza z branz ktora gejow w polsce akceptuje, a wrecz uwielbia. Na co komu "heteryczna" rodzina z dwojgiem dzieciakow jak mozna trafic na pare facetow dobrze zarabiajacych. To jest HANDEL!, a ze nie tak jak "kosciol przykazal" to nie szkodzi.
Poatrze sie z perspektywy lat i przede wszystkim kilometorw. Mieszkam od lat z partnerem w Holandii i widze, co mnie berdzo ciekawi, jakie jest zycie gejow w Polsce. Wedlug mnie to panuje w Polsce nadal sredniowiecze pod wzgledem tolerancji. Mimo to widzi sie srodowisko gejowskie jako jedno z najbardziej interesujacych jesli chodzi o komercje. Cos tu nie gra!?! Z jednej strony to jestesmy "zli", ale ze na nas sie zarobi to raptem jestesmy "dobrzy". Nie religia czy tez spoleczenstwo rzadza krajem, lecz pieniadz. Mowilem to lata temu do wielu ludzi i nikt mi nie wierzyl. Zobaczymy za kilka lat! Z doswidzczenia, ktore tu w Holandii zdobylem, twierdze, ze handel widzi w nas zlota zyle, a czy to zle... nie wiem. Wydaje mi sie, ze jako sposob do rozpoczecia procesu akceptacji nie jest najgorsze i szczerze mowiac ... komu to przyniesie najwieksza kozysc? Kupowac tak czy tak kupujemy, a extra reklama zawsze sie przyda.

Przyjzyjcie sie reklamie GSM Simensa. Dziewczyna chce poderwac chlopaka na dyskotece, tylko z kim on wychodzi ... (nie zawsze pokazywana do konca!-widzialem oryginal u siebie w TV).

Pozdrawiam,

Raf
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
Inne tematy
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się