logo Queer.pl Dawniej Innastrona.pl
22.05.2017    STARTSKLEPKONTAKT

...
5
14
94

Gej za politycznym sukcesem Le Pen?

Kim jest Florian Philippot

Dodano: 27.04.2017, Aktualizacja: 02.05.2017

Druga tura wyborów prezydenckich we Francji przed nami. Wiemy, że Francuzi będą wybierać pomiędzy centrowym Emmanuelem Macronem a Marine Le Pen, która stoi na czele Frontu Narodowego, ugrupowania skrajnie konserwatywnego. Mało osób jednak wie, że za sukcesem damy francuskiej prawicy stoi gej, Florian Philippot, niezwykły strateg i taktyk. Poznali się, kiedy partia przeżywał swój kryzys. Miał wtedy 28 lat. Le Pen określa ich spotkanie jako „intelektualne zakochanie się od pierwszego wejrzenia”. Kim jest Philippot?

Cały świat zastanawia się, czy Marine Le Pen wygra w drugiej turze wyborów prezydenckich, które odbędą się już 7 maja. Jej kontrkandydatem jest centrowy Macron, zwolennik równości małżeńskiej, wywodzący się z kręgu prezydenta Hollande’a, ale startujący ze swoim ruchem.

Z badań i sondaży wynika, że Front Narodowy ma mocne wsparcie społeczności LGBT. Mało tego, jedną z najważniejszych postaci w partii jest ujawniony gej, Florian Philippot. Okazuje się, że jeden na pięciu gejów głosowało na Le Pen w pierwszej turze wyborów prezydenckich. To na pewno sukces populistycznej polityki antyimigranckiej oraz islamofobicznej.

Philippot jest nie tylko twórcą sukcesu wyborczego Le Pen, ale także jej osobistym doradcą, który – jak dodaje „Guardian” – zgadza się z programem partii. To on jest odpowiedzialny za zmiany wizerunkowe kiedyś walecznej i ostrej w retoryce partii, dziś stonowanej i wyważonej. Gospodarczo skręcił w lewo, program zaadresował do elektoratu wywodzącego się z klasy średniej.

ZOBACZ TEŻ Macron wygrywa pierwszą turę wyborów we Francji Co polityk obiecał LGBT?


Na nieszczęście Marine, te działania spotykają się z krytyką jej rodziny – siostrzenica, Marion Maréchal-Le Pen, uważa, że to poddanie się polityce asekuracyjnej i bezpiecznej, choć gwarantującej sukces. Wciąż mocne jest przywiązanie do bohaterów jak de Gaulle czy nawet do Robespierre’a.

W partii oskarżanej o antysemityzm, rasizm i ksenofobię, Florian wykonał swoją pracę znakomicie, o czym świadczy sukces wyborczy Le Pen. Nieobca jest im również homofobia. Na co sama polityczka reaguje krótkim komentarzem: „Nic z tych rzeczy, naprawdę. Nie dbamy o preferencje seksualne obywateli – przede wszystkim jesteśmy Francuzami. W końcu jesteśmy - wbrew pozorom - partią młodych ludzi, partią nowoczesną”.

Philippot został wyoutowany przez francuski magazyn „Closer” w 2014 roku – ten sam, który opublikował zdjęcia topless Kate Middleton czy nagłośnił romans prezydenta Hollande’a. Został przyłapany na wspólnych wakacjach ze swoim partnerem, dziennikarzem telewizyjnym, podczas pobytu w Wenecji. Pozwał magazyn i wygrał. Od tego czasu mówi się o mocnym lobby gejowskim w partii.

Liderka Frontu Narodowego go broniła: „To poważne naruszenie prywatności. Takie zachowanie jest nieakceptowalne”. Sama, choć jest przeciwniczką małżeństw par jednopłciowych, wdrożeniu programu wsparcia dla lesbijek chcących mieć potomstwo, czy dzieci od surogatek, co wciąż jest nielegalne we Francji, obiecuje odnowioną i lepszą wersję związków partnerskich, ogłoszoną w w specjalnym manifeście.

ZOBACZ TEŻ Mąż zastrzelonego policjanta: cierpię bez nienawiści Xavier Jugelé zginął w ataku terrorystycznym 20 kwietnia


Co ciekawe, ojciec Marine, Jean-Marie Le Pen, założyciel partii, na Twitterze dość ostro skomentował sprawę homoseksualizmu Philippota. Zresztą dla niego homoseksualność to „nienormalność biologiczna i społeczna”.

Florian jest odpowiedzialny za usunięcie seniora Le Pen, który założył partię w 1972 roku. Partia początkowo stała się oazą dla ruchów neofaszystowskich i kolaborantów z czasów II wojny światowej.

De facto decyzja o wykluczeniu ojca z partii była podyktowana wydarzeniami, którzy działy się po coming oucie Philippota. Jean-Marie wrócił do krytyki w starym stylu, używając aluzji do obozów koncentracyjnych i fraz nawołujących do nienawiści.

Koniunktura jednak sprzyja liderce Frontu Narodowego. Rzecz jasna, LGBT to sprawa tła, ważniejsza jest kwestia bezrobocia i reforma rynku pracy, edukacji i – przede wszystkim – bezpieczeństwo kraju. FN – jak każde silnie prawicowe ugrupowanie – kreuje swój wizerunek na bazie wymyślonego, aczkolwiek realnego, wroga: islamu i wielokulturowej Unii Europejskiej.  

Działania Philippota budzą szok. W marcu tego roku udzielił komentarza w sprawie równości kobiet i mężczyzn w UE w latach 2014-15, w którym skrytykował politykę unijną, która idzie w stronę uprzywilejowania społeczności LGBT i migrantek, formalizacji „ideologii gender”, co zaburza funkcjonowanie społeczne. Rozchodziło się o niefortunne sformułowanie "wykorzeniania tradycyjnego modelu rodziny", co i w Polsce spowodowało ostrą i zaciętą dyskusję. 

Zarówno Philippot, jak i Le Pen, nie kryją zafascynowania postacią Trumpa. I podobnie jak on chcą wbić gwóźdź do trumny ładu liberalnego = pragną ogłosić nowy porządek. Kiedy wyniki wyborów w USA zaczęły wskazywać na przewagę Trumpa nad Clinton zatweetował: „Ich świat się wali. Nasz zaczyna powstawać”.

Le Pen stawia mocne warunki: wystąpienie ze strefy euro, referendum w sprawie wystąpienia z Unii Europejskiej, zerwanie politycznych stosunków z NATO. Sukces partii zbudowany jest z nastrojów po atakach terrorystycznych oraz związany jest z kryzysem migracyjnym i UE.

Florian Philippot jest nazywany szarą eminencją kampanii wyborczej Marine Le Pen. Urodził się w 1981 roku. Pochodzi z domu, w którym głosowało się na lewicę i Mitterranda. Był ambitny i zdeterminowany. Zanim został politykiem pracował w instytucjach badania opinii publicznej. Podobno ze łzami w oczach przyjął informację, że Francja stała się sygnatariuszem Traktatu z Maastricht. Jest europosłem i członkiem Frontu Narodowego od 2008 roku, a sympatykiem od czasów studiów. Krok po kroku piął się coraz wyżej po drabinie kariery politycznej. 

(ar)


PODZIEL SIĘ
KOMENTARZE (94)
Komentuj Komentuj HEJT STOP!
Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
maxoku (30) Radom piątek 20:44
don_diego44:
Moim zdaniem, obecnie demokracja ma się lepiej niż za poprzednich rządów.
Gratuluję życia w świecie fantazji, bardzo zazdroszczę :D.
don_diego44 (51) Tychy piątek 0:54
@maxoku
Moim zdaniem, obecnie demokracja ma się lepiej niż za poprzednich rządów.
maxoku (30) Radom piątek 0:45
@don_diego44
Oczywiście, że zgłosił ktoś inny, ale pis chciał go przyjąć. Tylko masowe protesty powstrzymały prezesa od tego. Poza tym zapowiadają, że i tak będą zaostrzać ten kompromis^^. A jaką ty mi dajesz gwarancję, że tego samego co w Rosji tutaj nie będzie? Poza tym nie w tym sedno dyskusji. Idź się najpierw wyedukuj czym jest demokracja to dopiero wtedy pogadamy jakie jej elementy są niszczone.
don_diego44 (51) Tychy czwartek 23:19
@maxoku
Ten projekt zaostrzający ustawę o aborcji był zgłoszony przez jakąś organizację społeczną a nie przez PiS. PiSowi nie było na rękę , na początku kadencji ,rozpoczynać dyskusję o aborcji. Ruska demokracja polega na tym ,że Władimir przed wyborami ,w taki czy inny sposób, wykańcza konkurencję polityczną i potem ten biedny ruski naród ,nie mając na kogo głosować, musi głosować na Władimira.
maxoku (30) Radom czwartek 17:07
don_diego44:
Zgadzam się ,że w Polsce aborcja na życzenie jest zakazana a dozwolona jest jedynie ta w wyniku przestępstwa ,przy zagrożeniu życia matki i gdy płód jest znacznie uszkodzony. W Polsce mamy demokrację i PiS został wybrany zgodnie z wszelkimi zasadami demokracji a w Rosji jest dyktatura i nie ma demokracji ,więc nie ma tu porównania.
To ty przegapiłeś, że pis chce zakazać jakiejkolwiek aborcji? Teraz ich broń lol. W Rosji też są wybory, więc czym to ma się różnić? Poza tym demokracji się nie mierzy samymi wyborami, bo one są raz na ruski rok lol, a demokracja ma funkcjonować przez cały czas.
don_diego44 (51) Tychy czwartek 0:15
@maxoku
Zgadzam się ,że w Polsce aborcja na życzenie jest zakazana a dozwolona jest jedynie ta w wyniku przestępstwa ,przy zagrożeniu życia matki i gdy płód jest znacznie uszkodzony. W Polsce mamy demokrację i PiS został wybrany zgodnie z wszelkimi zasadami demokracji a w Rosji jest dyktatura i nie ma demokracji ,więc nie ma tu porównania.
maxoku (30) Radom środa 21:14
@don_diego44
Mówiłem o aborcji, ale nie na życzenie^^. Nadal nie dajesz mi żadnych argumentów, że nie można przyrównywać pisowskiego rządu do rosyjskiego.
don_diego44 (51) Tychy 15.05.2017 23:58
@maxoku
Na jakie pytanie mam Ci odpowiedzieć ? Bo już nie wiem. Obecna Rosja wprost wywodzi się z ZSRR. Na przykład taki Władimir to sierota wychowana przez komunistyczny dom dziecka i robi to co robi . Właściwie to biedny człowiek.
maxoku (30) Radom 15.05.2017 23:18
don_diego44:
Najważniejsze ,że mamy wzrost gospodarczy i maleje bezrobocie i że złodziejstwo w końcu jest rozliczane.
Tylko ,że Ty odniosłeś się do mojej wypowiedzi ,która była odpowiedzią na wypowiedź Szoszon a jej chodziło o aborcję na życzenie.
Kiepski ten wzrost gospodarczy, bezrobocie też słabo maleje, a z tym złodziejstwem to też małe sukcesy. Nieważne, odpowiedz mi w końcu^^. I jeszcze jedno, czemu gadasz o historii ZSRR, kiedy to o współczesnej Rosji jest mowa?
don_diego44 (51) Tychy 15.05.2017 22:40
@shingao
Przywołałem Lenina bo on był głównym ideologiem ruskich komuchów . A ta ideologia opierała się głównie na zabijaniu przeciwników politycznych ,co robiono w dziesiątkach milionów ,co było totalną pogardą dla życia ludzkiego . Dla mnie aborcja to zabijanie ludzi w początkowej ich fazie rozwoju i wpisuje się w tą ideologię.

Zapisz Zapisz stronę Magazyn+ Magazyn Pełny ekran Pełny ekran
Gej za politycznym sukcesem Le Pen? Fot. za: Facebook
REKLAMA
REKLAMA

© 1996-2017 Prawa autorskie zastrzeżone, ISSN 2299-9019
666
Bądź queer na facebooku