"To chyba najbardziej osobista rzecz, którą zrobiłem. Jako artysta czuję odpowiedzialność, by dzielić się historiami pokazującymi kim tak naprawdę ludzie LGBT są" - napisał w specjalnym oświadczeniu Dustin Lance Black, który wyreżyserował krótkie filmy w kampanii Coca-Coli o "prawdziwej przyjaźni" i przeciwko nękaniu.
Dustin Lance Black jest zdobywcą Oscara za scenariusz do "Obywatela Milka", chociaż ostatnio filmowiec jest bardziej znany z bycia... chłopakiem Toma Daleya. Coca-Cola zatrudniła Blacka, by przygotował trzy krótkometrażowe reklamy, które miały być wyświetlane w Ameryce Łacińskiej. Filmy miały koncentrować się wokół kampanii korporacji o "prawdziwej przyjaźni" i być głosem przeciwko przemocy i nękaniu.
Jeden z filmików, zatytułowany "SMS" skupia się na LGBT. Widzimy w nim przyjaźniących się nastolatków, Rafaela i Diego, którzy spędzają razem czas, wygłupiają się, grają w gry, chodzą do szkoły. W pewnym monecie Diego sprawdza telefon przyjaciela i zauważa miłosne smsy do innego chłopaka. Wszystko jednak kończy szczęśliwie, bo w końcu najważniejsza jest prawdziwa przyjaźń.
Filmik można obejrzeć z angielskimi napisami:
"To chyba najbardziej osobista rzecz, którą zrobiłem. Jako artysta czuję odpowiedzialność, by dzielić się historiami pokazującymi kim tak naprawdę ludzie LGBT są i by mogli żyć otwarcie, bez strachu" - napisał w specjalnym oświadczeniu Dustin Lance Black. "Niektórzy... są bardzo krytyczni w kontekście tego czym jest Coca-Cola. Odpowiadam: tak, chcą zdobyć rynek, chcą sprzedać produkt. Ja chcę wysłać wiadomość, że różnorodność jest dobra, a ludzie LGBT i ich rodziny zasługują na szacunek i miłość. Szkoda mi zaprzepaścić szansę, by taką wiadomość wysłać, tylko dlatego, że oni przy okazji sprzedają produkt" - podkreślał też Black w rozmowie z "Adweek".
(md)
Jak Ty nie doceniasz współczesnej młodzieży ^^