logo Queer.pl Dawniej Innastrona.pl
21.09.2017    STARTSKLEPKONTAKT

...
95
3
39

Nowoczesna złoży projekt ustawy o związkach partnerskich

Kiedy i co w projekcie?

Dodano: 29.05.2017, Aktualizacja: 29.05.2017

"Prawo do szczęścia każdego obywatela powinno być realizowane przez państwo. Nie powinno ono przeszkadzać nam w byciu szczęśliwymi. Prawo do zawarcia związku partnerskiego nikomu nie przeszkadza" - mówił w ostatni weekend Paweł Rabiej z Nowoczesnej. Partia przedstawiła najważniejsze założenia projektu ustawy o związkach partnerskich, który niedługo chce złożyć w Sejmie.

Przypomnijmy, że na początku zeszłego roku w Sejmie odbyło się spotkanie przedstawicieli i przedstawicielek Nowoczesnej z organizacjami LGBT, w trakcie którego zawiązały się grupy robocze do pracy nad kształtem projektu ustawy o związkach partnerskich.
ZOBACZ TEŻ Nowoczesna chce ustawy o związkach partnerskich Spotkanie z organizacjami w Sejmie

W ostatni weekend Monika Rosa i Paweł Rabiej przedstawili na konferencji prasowej przed Pałacem Ślubów na Placu Zamkowym w Warszawie najważniejsze założenia gotowego już projektu ustawy. Co się w nim m.in. znalazło?

- opieka nad chorym partnerem/partnerką,
- prawo do pochówku,
- możliwość przyjęcia/zmiany nazwiska,
- możliwość wspólnego rozliczenia podatkowego i majątkowego,
- prawo do informacji medycznej,
- spadek i zasiłek opiekuńczy,
- możliwość odmowy do udzielenia zeznań.
Politycy podkreślali, że chcą, by związki partnerskie były zawierane w Urzędzie Stanu Cywilnego i by były dostępne także dla par różnopłciowych. "To właściwe miejsce, by rozstrzygać kwestie relacji międzyludzkich" - mówił Rabiej.

"W Polsce w związkach partnerskich żyje kilka milionów osób, są to związki jednopłciowe i różnopłciowe. Te osoby kochają się, tworzą wspólne gospodarstwa domowe. Te związki powinny przez polskie państwo uznawane i szanowane. Do tego dąży nasz projekt ustawy. Nie może być tak, że pewne osoby są z życia społecznego wykluczane. Ta ustawa powinna być dawno w Polsce złożona" - zaznaczała Monika Rosa.
ZOBACZ TEŻ Mocne związki czy od razu małżeństwa? Rozmowa z Krzysztofem Rekiem z Nowoczesnej

W konferencji udział wzięli także Jakub i Dawid, którzy w wakacje biorą ślub w Portugalii. Nie może być tak, że obywatele muszą wyjeżdżać - zaznaczał Rabiej.

Nowoczesna podkreśla, że ustawa zostanie złożona w najbliższych trzech tygodniach.


(md)

PODZIEL SIĘ
KOMENTARZE (39)
Komentuj Komentuj HEJT STOP!
Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
maxoku (31) Radom 30.05.2017 17:26
Mam wrażenie, że wszyscy przelewają swoją gorycz za PO, czy za lewicę, która nie dostała się do sejmu na samą .N. W tym momencie to jedyna partia w sejmie, która cokolwiek robi w tym kierunku. Nie jest idealna, to przyznają wszyscy, ale to nie powód, żeby tak zawczasu na nią psioczyć. Rozliczać można za czyny, a nie za przewidywaną przez niektórych powtórkę historii poprzedników. Najlepiej się nie ekscytować ani w jedną, ani drugą stronę i tyle ;p.
maxoku (31) Radom 30.05.2017 17:06
Bardziej od wspólnego rozliczania się, przydałoby się przysposobienie wychowywanego wspólnie dziecka. Poza tym nawet jeśli byłaby równość to przydałyby się takie związki dla osób, co nie chcieliby zawrzeć z jakiegoś powodu pełnego małżeństwa. Pomimo, że to rozwiązanie przede wszystkim dla nas, to, że ma być również dla par różnopłciowych zwiększa szanse na wprowadzenie. Z pełnej równości tylko osoby lgbt skorzystają, co już mniej osób interesuje. Smutne, ale tak jest.
maxoku (31) Radom 30.05.2017 16:59
shingao:
queen_of_dwarfs:
doctorheiter
Zgadzam się w 100% - ludzie najpierw muszą się oswoić, a dopiero później wprowadzać małżeństwa. I tak trzeba byłoby zmienić art. 18 Konstytucji RP, a lepiej żeby obecna władza nie ruszała Konstytucji.
Nie, nie trzeba.
A moje prawa nie powinny zależeć od tego, czy ktoś się "oswoi" czy nie.
Konstytucji zmieniać nie trzeba do wprowadzenia małżeństw, ale i tak będzie lepiej poprawić ten artykuł, żeby była pełna równość. Łatwiej jest wprowadzić związki partnerskie niż małżeństwa, więc nie powinniśmy gardzić (póki co) tym rozwiązaniem. Później możemy się upominać o pełną równość, ale jeśli z początku się zaczniemy domagać to możemy już nic nie dostać. Lepsze np. związki od razu po wyborach i równość za jakiś czas, niż same małżeństwa za jakiś czas dopiero. Oczywiście też bym wolał od razu pełną równość, ale jestem realistą. Nikt nie wprowadzi od ręki pełnej równości, więc idźmy na przód nawet małymi krokami niż stać ciągle w miejscu ;p.
shingao (31) Szczecin 30.05.2017 14:59
queen_of_dwarfs:
doctorheiter
Zgadzam się w 100% - ludzie najpierw muszą się oswoić, a dopiero później wprowadzać małżeństwa. I tak trzeba byłoby zmienić art. 18 Konstytucji RP, a lepiej żeby obecna władza nie ruszała Konstytucji.


Nie, nie trzeba.
A moje prawa nie powinny zależeć od tego, czy ktoś się "oswoi" czy nie.
queen_of_dwarfs (20) Warszawa 30.05.2017 10:33
doctorheiter
Zgadzam się w 100% - ludzie najpierw muszą się oswoić, a dopiero później wprowadzać małżeństwa. I tak trzeba byłoby zmienić art. 18 Konstytucji RP, a lepiej żeby obecna władza nie ruszała Konstytucji.
VanZeeland (23) Szczecin 30.05.2017 8:48
Halina:
Już kiedyś pisałam związek partnerski tak ale małżeński to NIE bo to kobieta i mężczyzna tworzą małżeństwo


Ze słownika: "Małżeństwo to związek najczęściej kobiety i mężczyzny". Słowo klucz: Najczęściej.
Małżeństwo jest przede wszystkim(!!!) związkiem dwojga kochających się osób a nie tylko kobiety i mężczyzny.
Halina   dodane przez Facebooka 30.05.2017 6:27
Już kiedyś pisałam związek partnerski tak ale małżeński to NIE bo to kobieta i mężczyzna tworzą małżeństwo
Podpis (?) 30.05.2017 6:26
Ale śmieszne te partyjki i ich działania, po co oni składają ten projekt. Skoro PIS odrzuci ?
don_diego44 (51) Tychy 30.05.2017 1:37
Moim zdaniem związki partnerskie powinny być dostępne tylko dla par homo . Hetero mają małżeństwa i konkubinaty i wystarczy.
doctorheiter (23) Gorzów/Poznań 29.05.2017 23:06
W obecnym parlamencie to się raczej nie uda :/. Natomiast nie rozumiem hejtów na same związki partnerskie - myślę, że Polska jest takim krajem gdzie najlepiej będzie jak ludzie się trochę oswoją, zobaczą że nic się nie stało i za jakiś czas poprą równość małżeńską. Tak było w Irlandii. Możemy i powinniśmy upominać się o małżeństwa, ale nie kręćmy nosem na polityków, którzy zaczynają od bardziej wykonalnych postulatów.

Zapisz Zapisz stronę Magazyn+ Magazyn Pełny ekran Pełny ekran
Nowoczesna złoży projekt ustawy o związkach partnerskich Fot. Artykuł osiemnasty, Bartosz Staszewski
REKLAMA
REKLAMA

© 1996-2017 Prawa autorskie zastrzeżone, ISSN 2299-9019
666
Bądź queer na facebooku