logo Queer.pl Dawniej Innastrona.pl
18.08.2017    STARTSKLEPKONTAKT

...
23
0
0

Niech mężczyźni eksperymentują z innymi mężczyznami

Reklama walczy ze stereotypami

Dodano: 18.05.2017, Aktualizacja: 19.05.2017

Brytyjska marka Lynx, u nas znana jako Axe, po raz kolejny mierzy się z męskością w nowej kampanii. Co może mężczyzna? Czy może być chudy? Czy koniecznie musi lubić sport? Czy może nosić różowe ciuchy? Czy może lubić koty? Czy może uprawiać jogę? Czy może mieć długie włosy? Czy może robić sobie selfie? Czy może się depilować? Czy może się bać? Czy może płakać? Czy może nosić japonki? Czy może siedzieć z nogą założoną na nogę? Czy może mieć małego członka? Czy może się stresować, być niepewny, mieć stany lękowe, chorować na depresję? Okazuje się, że tak, może.

Męskość jest zróżnicowana i zgeneralizowana. O tym się nie mówi. Mamy wzorzec przekazywany z pokolenia na pokolenie, sztywny i nie dający się zmieniać. Hasztag #isitokforguys zdominował najnowszą reklamę marki. Kampania uderza w stereotypy o mężczyznach. Przychodzi nam się zmierzyć z wieloma pytania, a każde zaczyna się zawsze tak samo – „Czy mężczyźnie wypada…?”

Reklama “Is It OK For Guys?” to follow-up tej z 2016 roku - “Find Your Magic”, która odziera mężczyzn ze społecznych oczekiwań. Inicjatywa miała – i wciąż ma – na celu stworzenie społeczności, w której nie ma jednego wzorca. Sami popatrzcie:



Wiemy, że młodzi mężczyźni muszą się mierzyć z oczekiwaniami społeczeństwa, a te badania otworzyły nam oczy, powiedziały o co w tym wszystkim chodzi” – mówi wicedyrektor marki Axe, Rok Strubel dla HuffPost. Najnowsza kampania oparta jest częściowo na badaniach partnera Axe, Promundo. Firma zbadała, jakie frazy wpisywane są w wyszukiwarce Google.

ZOBACZ TEŻ Czujesz się jak rodzina? To znaczy, że to jest rodzina Seria nowych reklam (lista)


Nawiązali współpracę z Ditch the Label, organizacją, która prowadzi akcje wspierające dla mężczyzn, którzy borykają się z „toksyczną męskością”. “Wierzymy, że faceci powinni skupiać się na tym, co czyni ich wyjątkowymi i prawdziwymi. Chcemy stworzyć środowisko zdrowe, równe dla każdego” – dodaje Strubel.

Popatrzcie na reklamę:



“Młodzi żyją w świecie wypełnionym łatkami i ograniczeniami. Ponad 50% z nich usłyszało, w jaki sposób powinien zachować się prawdziwy mężczyzna. Ta presja doprowadza do depresji czy nawet samobójstw” – czytam na stronie Axe. 57% brytyjskich młodych mężczyzn usłyszało, by zachowali się jak „prawdziwi mężczyźni”, a 51% - że powinni być „twardzi i silni”.

Jeśli tysiące szukało odpowiedzi na te pytania, miliony o tym myśli. To najwyższy czas przestać zadawać pytania, bo nie ma jednej wersji męskości” – czytamy dalej. Na ich stronie możemy obejrzeć parę filmów, na których mężczyźni odpowiadają na niektóre pytania – czy wypada mężczyznom uprawiać jogę, lubić koty czy mleko sojowe, nosić biżuterię czy eksperymentować z innymi mężczyznami.



Nam przypomniała się akcja w mediach społecznościowych z zeszłego roku: mężczyzna może płakać:

Faceci często muszą się zmierzyć z bardzo nieprzyjemnymi i krzywdzącymi stereotypami. Choć o tym się nie mówi – mężczyźni też mogą być ofiarami seksizmu. Dość jasno ustalone reguły i zasady bycia mężczyzną: musisz być twardy, musisz być silny, nie mazgaj się i nie płacz.

Może zamiast powielać stereotypy i uprzedzenia, zamiast kląć patriarchat i mężczyzn – może czas spojrzeć na mężczyzn także jako ofiary patriarchatu? Może pora zdać sobie sprawę, że seksizm działa w dwie strony. Może pora przestać wyznawać podwójne standardy i zawalczyć o wolność i równość, których nam tak bardzo brakuje?

(ar)


PODZIEL SIĘ
KOMENTARZE (0)
Komentuj Komentuj HEJT STOP!
Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]

Zapisz Zapisz stronę Magazyn+ Magazyn Pełny ekran Pełny ekran
Niech mężczyźni eksperymentują z innymi mężczyznami Fot. za: Youtube
REKLAMA
REKLAMA

© 1996-2017 Prawa autorskie zastrzeżone, ISSN 2299-9019
666
Bądź queer na facebooku