2018 rokiem nienawiści?

Kampania firmy... obuwniczej

Dodano: 02.03.2018, Aktualizacja: 02.03.2018

Jedna z firm obuwniczych postanowiła sprawdzić nadchodzące trendy. O czym będzie 2018 rok? Zapytano sztuczną inteligencję i okazało się, że wszystko będzie toczyć się wokół nienawiści. Nienawidzimy wszystko, bez wyjątku. Dość przerażająca konstatacja. Tym bardziej, że w tym wszystkim chodzi o... buty.



Ale i na to firma Bianco ma odpowiedź - w kampanii nie chodzi tylko o sprzedaż butów, ale o powiedzenie czegoś ważnego, o wyrażenie sprzeciwu wobec tego, do czego przywykliśmy, czego już nie widzimy - do nienawiści. 




Firma daje sobie prawo do wypowiadania się nie tylko w temacie mody, ale i kwestii społecznych. I faktycznie, biorąc pod uwagę ostatni czas, otacza nas niekończąca się fala hejtu, nienawiści i pogardy. Nienawidzimy wszystkiego i wszystkich - tych, którzy wyglądają inaczej niż my, którzy nienawidzą innych za ich opinie, tych, którzy są szczupli i puszystych, nienawidzimy modeli i mody, obrywa się nawet ananasowi na pizzy. Czy jest coś, czego nie moglibyśmy znienawidzić?

Sztuczna inteligencja, humanoid, Mary, tylko wymienia to, co jest w sieci. Widzi wzory, widzi powtarzające się sekwencje, to, co non stop wypisujemy i wyrażamy na wszystkie możliwe sposoby. I okazuje się, że bardzo dobrze idzie nam w nienawidzeniu wszystkich i wszystkiego. 

"Po co nienawidzić tych, którzy kochają? Tych, którzy wyglądają inaczej? Czy nawet ananasa na pizzy? Nasza nowa kampania pokazuje jak wielki stał się problem nienawiści. Pomyślcie dwa razy!" - tak swoją najnowszą kampanię przedstawia sama firma Bianco. 

"Największy trend 2018 roku to nienawiść - gdy komentujemy, nienawidzimy miłości, kobiet, mężczyzn, dzieci, sąsiadów, którzy już nas nienawidzą, brokułów, biednych, bogatych, tatuujemy swoje ciała nienawiścią, (...) brązu, czerni, bieli, żółci, czerwieni, innych religii, niewiernych, zwierząt, pogody, kraje i kontynenty,lasy, oceany, cholerną planetę ananasa na pizzy, inną drużyną, tych, którzy są inni, swoje ciała, chudych, krągłości, pięknych, sztucznych, modę, samych siebie, mnie. Jestem przyszłością. Nienawidź przyszłość. I to wideo. Nienawidź Bianco" - mówi Bianco. Brzmi znajomo? Trochę jak media społecznościowe i cała reszta internetu. 

Post udostępniony przez Shoes and fashion - Official (@biancofootwear)

Duńska firma Bianco zajmuje się produkcją butów. Ich celem jest, by ich produkty i świadomość mody stały się ogólnie dostępne. 


Spokojnie, Bianco nie będzie miało nic przeciwko znienawidzeniu kampanii. 

(ar)