Barbie przekonuje, że możesz być kim chcesz

Mała rewolucja Mattel?

Dodano: 29.01.2016, Aktualizacja: 29.01.2016

"Czy możemy przestać rozmawiać o moim ciele?" - pyta Barbie na okładce magazynu "TIME", a informacja o nowej kolekcji słynnych i kontrowersyjnych lalek obiegła cały świat. Dlaczego? 3 sylwetki, 6 karnacji, 19 kolorów oczu, 20 fryzur oraz niezliczone modne stroje i akcesoria - chwali się Mattel na swojej, także polskiej stronie.


Firma Mattel od dawna jest krytykowana za to, że wpaja dziewczynkom nieosiągalny ideał piękna, wiele osób uważa, że Barbie ze swoją talią osy i wydatnym biustem to nie jest najlepsza zabawka. Za pomysłem, by lalki bardziej oddawały otaczającą dzieci rzeczywistość stoi szefowa firmy, Evelyn Mazzocco. I tak w 2016 roku Barbie będzie miała 3 sylwetki, 6 karnacji, 19 kolorów oczu i 20 różnych fryzur. "Dziewczynki wymyślają historyjki i odgrywają je na nieskończenie wiele sposobów, rozwijając swoją wyobraźnię dzięki Barbie. Z dumą przedstawiamy trzy nowe sylwetki lalek, które odzwierciedlają otaczającą nas różnorodność" - czytamy na stronie Barbie.

Nam najbardziej do gustu przypadła Barbie z taką fryzurą:



Nowa Barbie stała się też bohaterką okładki magazynu "TIME"

America’s biggest toy company is changing the most famous body in the world https://t.co/FHrAnveow6 pic.twitter.com/kXkVbsdPDs

— TIME.com (@TIME) styczeń 29, 2016
W listopadzie swoją premierę miała reklama specjalnej limitowanej kolekcji Barbie z marką włoskiego domu mody Moschino. W filmiku mały chłopiec bawi się lalkami z koleżankami.

"Zawsze wolałem lalki od samochodów i moja mama miała mi to za złe, nie pozwalając mi się tymi bawić. Uważam, że przez to miałem stracone dzieciństwo. Popieram kampanię! Walczmy z uprzedzeniami i heteroseksizmem" - pisaliście pod newsem.

(red)