Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Ogłoszenia Miejsca Wydarzenia Wsparcie
Queeroteka
Książki Filmy LGBT
Magazyn
Artykuły Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
NOWY WYGLĄD QUEER.PL
Queer.pl Portal ludzi LGBT od 1996 roku
Menu
30 tys. Obserwuj
Logowanie Rejestracja
Środa, 19.09.2012 13:32

16 urodziny IS i narodziny Queer.pl

Podziel się (0) Tweetnij Udostępnij Skomentuj (12)
16 urodziny IS i narodziny Queer.pl Zobacz galerię
Podziel się (0) Tweetnij Udostępnij Skomentuj (12)

Zaczynamy odliczanie!

Spotkanie w sibro na Węgłowej 4, koncert Rebeki w Coconie i zabawa do rana - 5 października widzimy się w Krakowie na 16 urodzinach portalu Inna Strona oraz narodzinach Queer.pl! A wszystko prowadzone przez Jej Perfekcyjność, która już zapowiedziała przygotowanie niezwykłej kreacji...

Sibro na ul. Węgłowej 4 to klubokawiarnia, która swoją premierę miała pod koniec maja. Kluby dyskusyjne, wieczorki muzyczne i filmowe, wymiany książkowe i czwartkowe planszówki - wszystko w otwartej i przyjaznej atmosferze sprawiły, że mamy już swoich fanów! Dlatego 5 października właśnie na Węgłową 4 zapraszamy Was na kameralne spotkanie z poczęstunkiem, szampanem i upominkami od dystrybutora Tongariro Releasing. Będziemy mogli nie tylko lepiej się poznać, ale też powspominać 16 lat Innej Strony. Będzie także okazja, żeby osobiście zapytać dlaczego Inna Strona zmienia się w Queer.pl... Start o 21.00!

O 23.00 natomiast przenosimy się na ul. Gazową 21, gdzie odbędzie się koncert duetu Rebeka, o którym organizatorzy festiwalu Selector napisali, że to "jedna z najlepszych rzeczy jaką ostatnio słyszeliśmy". "Wszystko zaczęło się od bunkra atomowego, gdzie pewnej nocy powstała piosenka "Stars". Keyboard z komunii przydał się na coś. Płaski bit jak z Ameryki i poszło. Potem były inne piosenki" - piszą na Facebooku o swojej muzyce Iwona Skwarek i Bartosz Szczęsny, czyli duet Rebeka. Artyści podkreślają, że istotnym elementem ich projektu są wizualizacje oraz "odmienne potraktowanie materiału studyjnego oraz granego na żywo". Z niecierpliwością czekamy zatem na koncert! Wstęp wolny!



W tym roku będziemy mieli też wyjątkową wodzirejkę: Jej Perfekcyjność - osoba trans, socjolożka, medioznawca, doktoranta w Zakładzie Socjologii Kultury Instytutu Socjologii UW, działacz Samorządu Studentów UW, bloggerka, dziennikarz. Pierwsza osoba trans pełniąca funkcję Marszałka Parlamentu Studentów UW oraz będąca członkiem Senatu UW.

Będzie się działo!

Lista obecności:
IS: http://www.innastrona.pl/lokal/impreza.phtml?id=15484
Facebook: http://www.facebook.com/events/394617443921298/
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (31)
labryska89 embi04 23111994 foleyroom -hiacka- zarazbende dazinf dinko haekkadi marvinista
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (12)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
zarazbende
22.09.2012 19:40 zarazbende (26) Kraków / Bytom
biegnę tam! ♥
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
22.09.2012 13:04 hikari (?)
radek:
Decyzja jest podjęta i faktycznie już się nie zmieni, ale masz absolutną rację: to miejsce jest po to, żeby wyrażać opinię. Krytyczna opinie cieszą tak samo jak pochlebne, bo oznaczają, że ktoś się przejmuje zmianą nazwy i zadał sobie trud, aby przemyśleć argumenty za i przeciw. Dzięki! Nawet jeśli z powodu komentarza nie zrezygnujemy z nazwy Queer, to może przy innej okazji będziemy ostrożniejsi z zapożyczeniami?

Miło, że ktoś "z góry" przeczytał moje posty i odniósł się do nich. Dziękuję.

Może i nie podoba mi się nazwa.., ale jestem bardzo ciekaw innych pomysłów i zmian, które tutaj zajdą :)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
21.09.2012 23:07 vito212121 (?)
IS ma troche monopol na portal kulturalny wobec tego z braku laku dobry i Queer
cytuj zgłoś 0 0
radek
20.09.2012 14:18 radek (42) Kraków
hikari:

Wiem, że mój sprzeciw nic tu nie zmieni, ale po to są komentarze, żeby wyrazić swoja opinię, nie? :)


Decyzja jest podjęta i faktycznie już się nie zmieni, ale masz absolutną rację: to miejsce jest po to, żeby wyrażać opinię. Krytyczna opinie cieszą tak samo jak pochlebne, bo oznaczają, że ktoś się przejmuje zmianą nazwy i zadał sobie trud, aby przemyśleć argumenty za i przeciw. Dzięki! Nawet jeśli z powodu komentarza nie zrezygnujemy z nazwy Queer, to może przy innej okazji będziemy ostrożniejsi z zapożyczeniami?
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
20.09.2012 14:01 hikari (?)
"no ale IS nie oddaje znaczenia do kogo jest kierowana nasza uwaga."
Żeby było wiadomo w internecie o czym traktuje strona, jest tytuł strony, który zawiera obecnie napis "portal gej i les".
A żeby było wiadomo o co chodzi np. w telewizji, wystarczy wspomnieć, że jest to portal (czy cokolwiek innego) dla osób LGBT.

"Tak samo jak inne radio, inny bar ( wszędzie jest inna nazwa i do każdego trzeba robić osobne logo) No i wyjaśniać o co chodzi."
To niby osobne logo, ale wystarczy podmienić napis, a koncepcję zachować.

Myślę, że gej, bi, lesbijka czy osoba trans z łatwością się dowie o co chodzi.
A jeśli masz na myśli osoby hetero, to dla nich słowo 'queer' nie będzie jasne.

"Można sobie wyrobić markę. Gdyby próbować pod obecną nazwą wszystko musiało by się nazywać innastrona. Czyli radio innastrona, bar innastrona itd."
Nie trzeba wszystko przedstawiać jedną nazwa. Marka może mieć ich wiele, a słowo "Inna" w tym przypadku łączyłoby wszystkie. Wg mnie mogłoby być również tak, że wszystko miałoby swoją unikalną nazwę..

"Pewno było by trudniej, bo ciężej jest przedstawić długa nazwę od krótszej. Ale to tylko pole do popisu dla projektantów :)"
Jeśli portal uważa się za profesjonalny (a myślę, że naprawdę można go takim nazwać), to nie powinno być problemu z projektem dla dłuższej nazwy. Tym bardziej, że dalej uważam, że - o ile jest w ogóle różna w trudności - jest ona niewielka.
Poza tym myślę, że ważniejsza jest sama nazwa niż poziom trudności jej przedstawienia w logo.

"Z drugiej strony tylko trochę jako że mało kto używa tego słowa w Polsce. Nikt cie nie wyzywa od queerów. ( nie jest więc tak samo obraźliwy jak pedał czy ciota)"
Wiadomo, że nie używa się tego w Polsce, bo mamy tutaj inne słowa, które przytoczyłeś i nikt nie czuje potrzeby obrażać kogoś po angielsku ;P

"Tęczowi też mi się podoba, ale brzmi mało poważnie, queerowi ludzie to tak nowocześnie."
Ta.. To chyba przez to większość nazw sklepów/usług itp. jest nazywana po angielsku. Muszę przyznać, że ta ekspansja języka angielskiego w Polsce jest jedną z rzeczy, które bardzo mnie irytują..

"Zresztą i tak już po wszystkim bo decyzja już zapadła.
Zawsze sa za i przeciw. Ale w tym wypadku widze więcej korzyći niz strat.
Zreszta zobaczymy sami czy to był traf w 10, czy będzie jak z zupka i zaraz wszyscy sie oburzą że ich ktos od dziwaków wyzywa :)"

Wiem, że mój sprzeciw nic tu nie zmieni, ale po to są komentarze, żeby wyrazić swoja opinię, nie? :)
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
20.09.2012 13:25 neguto (?)
no ale IS nie oddaje znaczenia do kogo jest kierowana nasza uwaga. Jasne możemy dodawać tutaj LGBT, tęczowi, ale to zawsze zmienia i wydłuża nazwę.
Tak samo jak inne radio, inny bar ( wszędzie jest inna nazwa i do każdego trzeba robić osobne logo) No i wyjaśniać o co chodzi.
Można sobie wyrobić markę. Gdyby próbować pod obecną nazwą wszystko musiało by się nazywać innastrona. Czyli radio innastrona, bar innastrona itd.
Nie mówię że nie można by było tak zrobić.Jak ktoś chce to wszystko można. Pewno było by trudniej, bo ciężej jest przedstawić długa nazwę od krótszej. Ale to tylko pole do popisu dla projektantów :)

Zgadzam się że innastrona brzmi pozytywnie, co do queer chyba ma faktycznie trochę bardziej negatywny wydźwięk. Z drugiej strony tylko trochę jako że mało kto używa tego słowa w Polsce. Nikt cie nie wyzywa od queerów. ( nie jest więc tak samo obraźliwy jak pedał czy ciota)
Tęczowi też mi się podoba, ale brzmi mało poważnie, queerowi ludzie to tak nowocześnie.
Zresztą i tak już po wszystkim bo decyzja już zapadła.
Zawsze sa za i przeciw. Ale w tym wypadku widze więcej korzyći niz strat.
Zreszta zobaczymy sami czy to był traf w 10, czy będzie jak z zupka i zaraz wszyscy sie oburzą że ich ktos od dziwaków wyzywa :)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
20.09.2012 13:02 hikari (?)
@neguto
Wystarczy powiedzieć Radio IS i brzmi całkiem nieźle.

Nie wiem po co komu taki kubek.. ale nawet jeśli, to InnaStrona - tak jak pisałem w poprzednim komentarzu - może przybrać inne znaczenie niż tylko strona www. Poza tym kubki można robić z różnymi napisami. Mogą być i dla sympatyków IS, i dla tych, którzy chcą mieć napis "queer", "LGBT" czy jakikolwiek inny.

Zastanawiam się na ile cała nasza społeczność utożsamia się ze słowem 'queer'.. Mogę tylko powiedzieć o swoich odczuciach: Nie podoba mi się to słowo i skoro ma ono negatywny wydźwięk, to dla mnie jest to jak 'odczarowywanie' słowa 'ciota' czy 'pedał'.
'InnaStrona' nie brzmi negatywnie w żaden sposób. Słowo 'inny' nie jest jak 'dziwny', które zazwyczaj wiąże się z dezaprobatą.

"Queer poszerza trochę rynek i wyjaśnia szerszemu gronu osób o co chodzi. "
Wystarczy gdziekolwiek umieszczone słowo "LGBT" i tak samo wiadomo o co chodzi.

"Co do polskiej nazwy chyba nie ma jednego słowa w języku polskim które zawierało by w sobie całą społeczność LGBT i nie brzmiało by okropnie. Są inni albo dziwni. No ale czy strona INNI.pl albo DZIWNI.pl nie była by jeszcze bardziej negatywnie od queer.pl ?"
Owszem, brzmi bardziej negatywnie. Ale "InnaStrona.pl" brzmi znakomicie!
Wg mnie, aby określać naszą społeczność wystarczający jest skrót LGBT. Może elgiebetet(ka)/elgiebeteci? (fakt, trochę trudne słowo..). Zresztą po co takie słowo oprócz skrótu? Można powiedzieć, że ktoś jest np. tęczowy. Ciekawi mnie ile osób używa na określenie kogoś słowa 'queer', którego nawet się nie da odmienić (chyba, że ktoś z tego zrobi jeszcze dziwniej brzmiący przymiotnik)..

"Co do ładnego napisu graficznego to IS jest dłuższa o 5 liter. (czyli dwa razy dłuższa) niż queer i faktycznie łatwiej jest graficznie przedstawić krótszą wersję. Innastrona to trochę przy długaśny zwrot."
Racja, umknęła mi jedna literka..
Ale to praktycznie niczego nie zmienia. Może nie jestem grafikiem komputerowym, ale interesuję się tym i myślę, że - jeśli ma się jakąś koncepcję, pomysł - taka różnica w długości napisu nie jest problemem.

"Teraz może byc radio, bar, restauracja, sklep,strona, gazeta itp wszystko pod nazwą queer."
Dla mnie InnaStrona może objąć to wszystko. Albo.. czemu by nie wykorzystać słowa "Inny" i nie zrobić InnegoRadia, InnejRestauracji czy InnejGazety?

"Inna sprawa jest że ja lubię zmiany. Dlatego czekam i po cichu liczę na nowa oprawę graficzną i większa przejrzystość strony głównej."
Pewnie, że zmiany graficzne i techniczne są dobre, ale nazwa mogłaby z powodzeniem zostać..
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
20.09.2012 0:33 neguto (?)
hikari - Jeśli miało by się to rozszerzyć np na radio to było by radio innastrona? słabo to brzmi.
Poza tym gdy ktoś zrobi kubek z queer to może go kupić każdy z naszej społeczności, ponieważ słowo to jest używane na całym świecie do opisu naszej społeczności, natomiast jeśli dać logo IS to kupią go tylko sympatycy Innejstrony. Queer poszerza trochę rynek i wyjaśnia szerszemu gronu osób o co chodzi.
Jesli chodzi o fonetykę to ja tez nie wiem o co chodzi? Ten argument do mnie nie trafia zwłaszcza że jak sam napisałeś można powiedzieć IS i będzie jeszcze krócej.
Co do polskiej nazwy chyba nie ma jednego słowa w języku polskim które zawierało by w sobie całą społeczność LGBT i nie brzmiało by okropnie. Są inni albo dziwni. No ale czy strona INNI.pl albo DZIWNI.pl nie była by jeszcze bardziej negatywnie od queer.pl ?
Co do ładnego napisu graficznego to IS jest dłuższa o 5 liter. (czyli dwa razy dłuższa) niż queer i faktycznie łatwiej jest graficznie przedstawić krótszą wersję. Innastrona to trochę przy długaśny zwrot.

Natomiast sam zwrot innastrona bardzo mi się podoba. Tak sobie teraz to rozkładałem i jakby ktoś dał samo inni.pl albo dziwni.pl to by paskudnie to brzmiało, ta "strona" to tak załagodziła. Trochę żal że znika coś co z powodzeniem dawało sobie radę już 16 lat. Ale oczywistością jest że chodzi tu o dalszy rozwój i więcej kasy. Teraz może byc radio, bar, restauracja, sklep,strona, gazeta itp wszystko pod nazwą queer.
Inna sprawa jest że ja lubię zmiany. Dlatego czekam i po cichu liczę na nowa oprawę graficzną i większa przejrzystość strony głównej.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
19.09.2012 22:41 hikari (?)
Ja wolałbym, żeby została nazwa Inna Strona.
To przynajmniej polska nazwa, a 'queer' znaczyło 'dziwny, dziwaczny'
i - z tego co wiem - dalej ma wydźwięk negatywny.

Cytat:
"Nazwa "Inna Strona" ogranicza poważnie nasze dalsze plany związane z mediami LGBT. Nie chcemy zawężać działalności wyłącznie do strony WWW. Chcemy stworzyć markę, która będzie synonimem mediów LGBT w Polsce. Nie odpowiada nam także sama nazwa, która zarówno fonetycznie jak i graficznie nie jest optymalna. Mamy nadzieję, że z czasem przywykniecie do nowej nazwy... a może ją nawet polubicie?"

Mnie te argumenty zupełnie nie przekonują. Nazwa w żaden sposób nie blokuje rozszerzenia działalności. Słowo 'strona' wcale nie musi się oznaczać strony WWW, może być to ta strona (ludzie) nie-hetero, w znaczeniu podobnym jak w wyrażeniu 'porozumienie stron'.
Co do fonetyki zawsze można InnąStronę skrócić do IS, (nie wiem co dokładnie mają na myśli autorzy w/w cytatu, ale..) z takim skrótem nie miałyby problemu np. zagraniczne media. Zresztą, skoro IS ma być synonimem mediów LGBT w POLSCE, to czemu nie ma mieć polskiej nazwy?
"(..) graficznie nie jest optymalna." - nie rozumiem w czym problem. Nie jest wcale trudniej zrobić ładne logo do napisu "InnaStrona" niż do "Queer". Też nie jest to długa nazwa, dłuższa zaledwie o 4 litery.

Taka zmiana mnie w pewien sposób odrzuca/zniechęca..
Ktoś pewnie powie 'jak Ci się nie podoba, to nie musisz tutaj siedzieć'.
Wiadomo.. Jednak nie znam lepszego portalu dla ludzi LGBT i wg mnie szkoda go przerabiać na Queer.pl
cytuj zgłoś 3 0
skinnyboy
19.09.2012 21:05 skinny (25) Warszawa
Ciekawe ilu 15-latków ucieknie stąd z obawą przed napisem 'queer.pl' w historii przeglądarki.
cytuj zgłoś 6 3
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
impreza kraków muzyka queer.pl rebeka urodziny
Powiązane
Obraz Piątek, 24.08.2012 Na urodzinach IS / Queer.pl zagra... Obraz Czwartek, 04.10.2012 Dziś świętujemy w Krakowie! Obraz Piątek, 10.08.2012 Urodziny IS/Queer poprowadzi... Obraz Wtorek, 11.10.2016 Za nami 20. urodziny QUEER.PL Obraz Środa, 31.08.2016 20 lat QUEER.PL
Inne tematy
Organizacje komentują słowa Kaczyńskiego o małżeństwach Wtorek, 17.04.2018 Organizacje komentują słowa Kaczyńskiego o małżeństwach
Żadnych małżeństw homoseksualnych nie będzie Poniedziałek, 16.04.2018 Żadnych małżeństw homoseksualnych nie będzie
Chcemy dzielić się naszą radością z innymi Środa, 11.04.2018 Chcemy dzielić się naszą radością z innymi
Powiązane tematy grup
Spotkanie Kraków
Klub Lesbijek Nastoletnich Spotkanie Kraków
0 Dodano: 24.01.2012 23:36
Spotkanie Gejów Nastoletnich #3 - KRAKÓW
Klub Gejów Nastoletnich Spotkanie Gejów Nastoletnich #3 - KRAKÓW
138 Dodano: 01.09.2012 17:26
☆☆☆ 3 urodziny KPH Zielona Góra ☆☆☆
Lambda Zielona Gora ☆☆☆ 3 urodziny KPH Zielona Góra ☆☆☆
3 Dodano: 15.08.2012 17:02
☆☆☆ 3 urodziny KPH Zielona Góra ☆☆☆
Kampania Przeciw Homofobii Zielona Góra/ Stowarzyszenie Tęczowa Góra ☆☆☆ 3 urodziny KPH Zielona Góra ☆☆☆
3 Dodano: 15.08.2012 16:58
☆☆☆ 3 urodziny KPH Zielona Góra ☆☆☆
ZIELONOGÓRSKIE HOMIKI ☆☆☆ 3 urodziny KPH Zielona Góra ☆☆☆
6 Dodano: 15.08.2012 17:03
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku (30 tys.) Obserwuj na Twitterze Instagram Youtube
© 1996-2018 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019

Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Dowiedz się więcej.

Rozumiem