logo Queer.pl Dawniej Innastrona.pl
17.12.2017    STARTSKLEPKONTAKT

...
52
0
0

9 kampanii i akcji dla młodzieży LGBT, które musisz poznać

Zobacz naszą listę

Dodano: 18.07.2017, Aktualizacja: 21.07.2017

W zeszłym tygodniu ruszyło pierwsze w Polsce badanie młodzieży LGBT. Jak czują się w szkole? Czy rozmawiają o LGBT? Jak do naszych spraw podchodzą nauczyciele? A wszystko po to, by nasi najmłodsi czuli się w polskich szkołach pewnie i bezpiecznie. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was listę najgłośniejszych, najciekawszych i najbardziej poruszających kampanii oraz inicjatyw, skierowanych do młodych LGBT.

I zachęcamy Was do wypełnienia ankiety i podania jej dalej!

IT GETS BETTER

To chyba najgłośniejsza i najważniejsza kampania skierowana do młodzieży LGBT ostatnich lat. Projekt powstał we wrześniu 2010 roku po fali samobójstw nastolatków w USA. Pomysłodawcy - Dan Savage oraz jego mąż, nagrali filmik, w którym przekonują młodzież, że warto żyć. Akcja bardzo szybko się przyjęła, coraz więcej osób zaczęło nagrywać swoje filmiki, w tym celebryci, ludzie polityki, kultury. Do projektu włączył się nawet prezydent USA, Barack Obama. Wcześniej swoje klipy do "It gets better" nagrali także pracownicy Google, Facebooka, Pixara, The Gap, czy Apple. Do dziś powstało ponad 50 tys. filmików, które obejrzało 50 milionów ludzi, a sama inicjatywa nadal wspiera młodzież LGBT.



SPOKO, JA TEŻ!

To już ponad cztery lata, gdy wystartowała pierwsza w Polsce tak duża kampania do młodzieży LGBT, "Spoko, ja też!". Na kampanię, której organizatorem była Kampania Przeciw Homofobii, składały się filmiki, w których młodzi ludzie opowiadali o tym, jak to jest być gejem lub lesbijką, czym dla nich jest homofobia, jak układają się ich relacje z rówieśnikami i najbliższymi. Ale także o swoich coming outach, czy po prostu - marzeniach.

Filmy pokazywane były m.in. w MTV w Polsce, które było partnerem akcji.



PRZECIW BEZDOMNOŚCI

Temat bezdomności wśród nieheteroseksualnej młodzieży coraz częściej przebija się do mainstreamu: zwłaszcza, że statystyki w USA są porażające: prawie 2 mln młodych ludzi jest bez dachu nad głową - z czego 40 proc. to LGBT. W USA najwięcej w tym temacie robi Cyndi Lauper i jej True Colors Fund, a ostatnio temat podjęła też Miley Cyrus.

My przypominamy gwiazdorski spot centrum dla młodzieży LGBT z Los Angeles.



I spot Organizacji Narodów Zjednoczonych:



NIE DLA HOMOFOBII!

Bardzo głośny i mocny spot irlandzkiej organizacji BeLonG To Youth Services o homofobicznym dręczeniu w szkole.



BeLonG To Youth ma na koncie też bardzo ważny spot, poruszający problem m.in. transfobii.



LGBT Youth Scotland przekonywało w 2014 roku, że milczenie pomaga homofobii.



Amerykańskie Stowarzyszenie Prawników przekonywało edukatorów, czy właśnie prawników, że do młodzieży LGBT powinien docierać pozytywny przekaz i potrzebna pomoc.



MŁODZI LGBTQ: JESTEŚMY TU!

Nowa kampania, którą stworzyła młodzież zaangażowana w projekt Humanity in Action. Jacy są młodzi LGBTQ w Polsce, jak im się tu żyje, o czym marzą, co ich inspiruje? Akcja trwa w mediach społecznościowych - zachęcamy do włączenia się.



Macie swoje ulubione kampanie?

I ponownie zachęcamy Was do wypełnienia ankiety i podania jej dalej!

PODZIEL SIĘ
KOMENTARZE (0)
Komentuj Komentuj HEJT STOP!
Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]

Zapisz Zapisz stronę Magazyn+ Magazyn Pełny ekran Pełny ekran
REKLAMA
REKLAMA

© 1996-2017 Prawa autorskie zastrzeżone, ISSN 2299-9019
666
Bądź queer na facebooku