logo Queer.pl Dawniej Innastrona.pl
28.04.2017    STARTSKLEPKONTAKT

...
49
0
45

Bi: pasierby społeczności LGBT?

Nicole Kristal i kampania #StillBisexual

Dodano: 17.02.2017, Aktualizacja: 17.02.2017

Nicole Kristal poznała kiedyś dziewczynę na portalu randkowym. Wszystko układało się nieźle, aż jej partnerka dowiedziała się, że jest biseksualna - związek się wtedy zakończył. O niewidzialności literki B mówi się dużo na zachodzie i uniwersytetach. Co jakiś czas ktoś wychodzi z szafy jako osoba biseksualna, ale uprzedzenia i niesprawiedliwe przesądy wciąż mają się bardzo dobrze.

W sytuacji opisanej powyżej, Nicole czuła się źle. To nie pierwszy raz, kiedy usłyszała coś takiego. Jak sama zauważa, stygmat biseksualizmu jest duży i wyraźny. Wielokrotnie słyszała, że z tego powodu praca nad związkiem i zaufaniem będzie trudniejsza, o ile nie niemożliwa.

39-latka stwierdza, że z bifobią spotyka się już od czasu swoich studiów, czyli około 20 lat. W Portland, w klubie gejowskim, spotkała kobietę, która powiedziała do niej: „Nie chcemy tutaj takich jak ty”.

Stosunek osób LGBT, jak i heteroseksualnych, do osób biseksualnych niewiele się zmienia. Brak jest rzeczowej dyskusji zarówno w mediach ogólnodostępnych, jak i w ramach samej społęczności. Wielu traktuję bi jako fazę i drogę do akceptacji swojego homoseksualizmu.

ZOBACZ TEŻ Evan Rachel Wood otwarcie o biseksualności „Kobiety są piękne. Mężczyźni też są piękni”


W opozycji do takich generalizacji – Nicole stworzyła wideokampanię #StillBisexual w 2015 roku. „Pomyślałam, że zrobię wideo o tym, co doświadczyłam i wciąż doświadczam. Chcę dodać otuchy innym” – mówi. I jej się udaje. Coraz więcej osób biseksualnych udostępnia swoje wideo i mówi o tym, czego doświadcza.

Kampania ma pokazać, że biseksualność to nie zaprzeczenie czy pogubienie. „Tak jak jesteś gejem czy lesbijką, tak ja jestem bi” – mówi. Ma wsparcie Sary Ramirez i Evan Rachel Wood.

Według GLAAD osoby bi są niewidoczne, wykluczane, dyskryminowane. „To może dlatego, że wszyscy myślą o nas jako o outsiderach – nie jesteśmy hetero, nie jesteśmy homo… Zabiera się nam naszą przestrzeń” – konstatuje.

Kiedy miałam 18 lat i wychodziłam z szafy nie było inaczej niż teraz – każdy czekał, kiedy się określę” – mówi. Kobiety boją się zdrad – bo biseksualność pociąga za sobą rozwiązłość i problemy z wiernością, dla mężczyzn zaś jest ciekawa, ale często traktują ją jako fetysz.

W wydanej w 2006 roku książce „Bisexual’s Guide to the Universe” żartowała, że osoby bi są „czerwonogłowymi pasierbami społeczności LGBT”.

(ar)


PODZIEL SIĘ
KOMENTARZE (45)
Komentuj Komentuj HEJT STOP!
Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Pipi91 (25) Cały Świat! 18.02.2017 8:38
To przykre, ja uważam, że osoby Bi takie jak ja, kochają człowieka a nie płeć... Pozdrawiam.
WYRÓŻNIONY cytuj zgłoś 2
Linbix (20) Poznań 17.02.2017 23:11
Byłem,jestem i będę bi.Dzisiaj,jutro,za 12 lat,za 40.
Zawsze.
I DOBRZE MI Z TYM ! :)
BI&PROUD

A o biseksualności faktycznie mówi się niewiele. I dotyczy to zarówno wydźwięku pozytywnego jak i negatywnego.Czy przeglądamy artykuły na queerze,homiki.pl czy też na pch,frondzie.Co jakiś czas można się natknąć na określenie biseksualizm Ale często nie można.
To nie jest łatwe do zrozumienia dla niektórych - prawda.Że ktoś czuje pociąg erotyczny,emocjonalny,uczuciowy do obu płci.Ale żyjemy,żyliśmy i żyć będziemy.
Co się tyczy trójkątów. Triolizm czy też chęć na trójkąt,czworokąt,pięciokąt czy jeszcze inną kombinację może dotyczyć każdego.Czy to osoby hetero czy homo czy bi - ale to nie domena.Nic na to nie wskazuje.Nie słyszałem o jakichkolwiek badaniach na ten temat albo ankiecie albo czymkolwiek co by na to ewidentnie wskazywało.
Też się kilka razy zetknąłem z sytuacją gdy ktoś się umówił ze mną na randkę ( 1sza randka,nie było jakiegokolwiek związku ) albo nawet napisał tu na queer.Dowiedział się że jestem bi....i koniec.Cisza.A raz była blokada. I to po wymianie 4 wiadomości.I nie dotyczyło to związku tylko była to rozmowa : hej,co tam? Wporzo. Jesteś bi czy homo ? Ja jestem bi.
I koniec.

Każdy człowiek jest inny - pośród osób bi znajdzie się ileś tam rozwiązłych,promisykutywnych ale nie tylko.To nie nasza domena.Tak samo znajdzie się ileś gejów czy lesbijek które zrobiły coś tam albo są jakieś tam,ale to nie znaczy żeby zaraz szufladkować .
WYRÓŻNIONY cytuj zgłoś 2
samerom (?) 17.02.2017 22:38
ja jestem gejem i jakoś zawsze tolerowałem bi. To nie prawda że wszyscy homo mają coś do bi. Dla mnie to śmieszne że niektórzy geje i lesbijki oczekują tolerancji a sami nie tolerują bi. Ja jedynie nie toleruję jeśli bi jest w związku a potajemnie zdradza partnera/erke . Akceptuję jak najbardziej, że można mieć chłopaka i dziewczynę jednocześnie, ale wszystkie strony powinny wyrazić na to zgodę.Może warto znaleźć sobie kogoś także bi?
WYRÓŻNIONY cytuj zgłoś 0
Eiwar (23) Kraków 17.02.2017 18:19
Jeżeli bi są pasierbami, to nie wiem jak określić stosunek do osób z niebinarną tożsamością płciową.
WYRÓŻNIONY cytuj zgłoś 0
maxoku (30) Radom 24.02.2017 19:01
reader:
Jeśli jeszcze z pięćdziesiąt razy powtórzysz te chamskie bzdury i przypiszesz moim wypowiedzią swoje wady, to i tak nie stanie się to prawdą.
Jakie chamskie bzdury? Teraz zaczynam się na prawdę martwić, czy nie masz jakichś urojeń. Powinniśmy zakończyć tutaj, bo nie ma to żadnego sensu. A szkoda, bo miałem ci właśnie wytłumaczyć czym jest bifobia, ale teraz wątpię, żeby to cokolwiek dało^^.
reader (41) Bielsko-Biała 24.02.2017 9:55
maxoku:
reader:
Dokładnie, nie ma sensu autorytarnie się wypowiadać w temacie, którego się nie przemyślało i nie rozumie. Dlatego zastosuj swoją radę i się nie wypowiadaj bez zapoznania się z definicją bifobii, przetrawienia i zrozumienia jej oraz tego o czym ja piszę.
Chociaż nie sądzę żebyś to zrobił, bo bezmózgie głąby tego nie potrafią. Po prostu z każdym wpisem będziesz udowadniał chamstwo i bezmyślność.
Nuda.
No wiesz, parafraza to nie to samo co całkowite kopiowanie, bądźże choć trochę oryginalny lol. I takie są rezultaty niemyślenia, że ci takie idiotyczne pomysły do głowy przychodzą. I to ty prezentujesz ciągle chamstwo i bezmyślność. Zamiast mnie obrażać to po prostu zapoznaj się z tym pojęciem i możemy wtedy zacząć dyskutować. W innym wypadku będziesz tylko trollował ten wątek.

Jeśli jeszcze z pięćdziesiąt razy powtórzysz te chamskie bzdury i przypiszesz moim wypowiedzią swoje wady, to i tak nie stanie się to prawdą.
maxoku (30) Radom 23.02.2017 19:22
reader:
Dokładnie, nie ma sensu autorytarnie się wypowiadać w temacie, którego się nie przemyślało i nie rozumie. Dlatego zastosuj swoją radę i się nie wypowiadaj bez zapoznania się z definicją bifobii, przetrawienia i zrozumienia jej oraz tego o czym ja piszę.
Chociaż nie sądzę żebyś to zrobił, bo bezmózgie głąby tego nie potrafią. Po prostu z każdym wpisem będziesz udowadniał chamstwo i bezmyślność.
Nuda.
No wiesz, parafraza to nie to samo co całkowite kopiowanie, bądźże choć trochę oryginalny lol. I takie są rezultaty niemyślenia, że ci takie idiotyczne pomysły do głowy przychodzą. I to ty prezentujesz ciągle chamstwo i bezmyślność. Zamiast mnie obrażać to po prostu zapoznaj się z tym pojęciem i możemy wtedy zacząć dyskutować. W innym wypadku będziesz tylko trollował ten wątek.
reader (41) Bielsko-Biała 23.02.2017 3:31
maxoku:
reader:
maxoku:
I nadal to samo lol. Czy ciebie myślenie tak bardzo boli, że tego nie robisz? XD
Ależ kontynuuj, nic tak nie potwierdza (braku) racji jak osobiste wycieczki.
Ależ kontynuuj, nic tak nie potwierdza (braku) racji jak ciągłe odmawianie myślenia XD. Mówiąc serio (bo wygląda, że muszę tłumaczyć jak głąbowi lol) to najpierw dowiedz się czym jest bifobia, potem przetraw (tzn. dokładnie przemyśl i zastanów się nad tym lol) tą wiedzę. Wtedy możesz się wypowiadać. Nie ma sensu autorytarnie się wypowiadać w temacie, o którym się nic nie wie.

Dokładnie, nie ma sensu autorytarnie się wypowiadać w temacie, którego się nie przemyślało i nie rozumie. Dlatego zastosuj swoją radę i się nie wypowiadaj bez zapoznania się z definicją bifobii, przetrawienia i zrozumienia jej oraz tego o czym ja piszę.
Chociaż nie sądzę żebyś to zrobił, bo bezmózgie głąby tego nie potrafią. Po prostu z każdym wpisem będziesz udowadniał chamstwo i bezmyślność.
Nuda.
maxoku (30) Radom 21.02.2017 23:46
reader:
maxoku:
I nadal to samo lol. Czy ciebie myślenie tak bardzo boli, że tego nie robisz? XD
Ależ kontynuuj, nic tak nie potwierdza (braku) racji jak osobiste wycieczki.
Ależ kontynuuj, nic tak nie potwierdza (braku) racji jak ciągłe odmawianie myślenia XD. Mówiąc serio (bo wygląda, że muszę tłumaczyć jak głąbowi lol) to najpierw dowiedz się czym jest bifobia, potem przetraw (tzn. dokładnie przemyśl i zastanów się nad tym lol) tą wiedzę. Wtedy możesz się wypowiadać. Nie ma sensu autorytarnie się wypowiadać w temacie, o którym się nic nie wie.
reader (41) Bielsko-Biała 21.02.2017 23:30
maxoku:
I nadal to samo lol. Czy ciebie myślenie tak bardzo boli, że tego nie robisz? XD

Ależ kontynuuj, nic tak nie potwierdza (braku) racji jak osobiste wycieczki.
Zapisz Zapisz stronę Magazyn+ Magazyn Pełny ekran Pełny ekran
Bi: pasierby społeczności LGBT? Fot. za: Youtube
REKLAMA
REKLAMA

© 1996-2017 Prawa autorskie zastrzeżone, ISSN 2299-9019
666
Bądź queer na facebooku