logo Queer.pl Dawniej Innastrona.pl
29.05.2017    STARTSKLEPKONTAKT

...
10
46
75

Krytyka kampanii "Przekażmy sobie znak pokoju" na stronie Episkopatu

Dziennikarz odpowiada: to gest ponad podziałami

Dodano: 09.09.2016, Aktualizacja: 09.09.2016

Konferencja Episkopatu Polski wydała oświadczenie w sprawie organizowanej przez KPH, Wiarę i Tęczę oraz Tolerado i wspieranej przez niektóre media katolickie kampanii "Przekażcie sobie znak pokoju".
ZOBACZ TEŻ Przekażmy sobie znak pokoju Środowiska katolickie apelują o szacunek wobec LGBT

KEP zwraca w swoim komunikacie uwagę na brak cytatów "z oficjalnych dokumentów Kościoła na temat homoseksualizmu np. Katechizmu Kościoła Katolickiego czy obowiązującego wszystkich katolików dokumentu Kongregacji Nauki Wiary".

KEP: szacunek dla osób homoseksualnych nie może prowadzić do aprobowania zachowania homoseksualnego
Autorzy oświadczenia podkreślają, że "Kościół naucza, że szacunek dla osób homoseksualnych nie może prowadzić do aprobowania zachowania homoseksualnego albo do zalegalizowania związków homoseksualnych. Mówi o tym jednoznacznie Katechizm Kościoła Katolickiego jak i wspomniany dokument Kongregacji".

Konferencja Episkopatu Polski zarzuca autorom kampanii manipulacyjny sposób przestawiania nauczania papieża Franciszka. Wg autorów oświadczenia akcja ma na celu "zmiany obowiązującego spawa (chodziło zapewne o słowo "prawa" - przyp. red.) i doprowadzenia do prawnej legalizacji związków homoseksualnych".

Pod adresem dziennikarzy katolickich, którzy poparli akcję pada zarzut stawania "w opozycji do nauczania moralnego Kościoła".

Znak pokoju będzie miał sens wtedy, gdy będzie gestem ponad podziałami
Czy media katolickie faktycznie wspierają walkę społeczności LGBT o związki partnerskie? Artur Sporniak z "Tygodnika Powszechnego" tłumaczy w artykule z 8. września dlaczego tygodnik włączył się w kampanię. "Nie powinien też być źle rozumiany. Można postrzegać znak pokoju jako element walki o prawną legalizację związków czy środek nacisku dążący do zmiany doktryny, ale taka perspektywa byłaby klęską dla tej akcji. Dlatego organizatorzy podkreślają, że nie chodzi o dążenie do legalizacji związków jednopłciowych ani o zmianę doktryny Kościoła. Podkreślają również, że różnimy się poglądami. I właśnie znak pokoju będzie miał sens wtedy, gdy będzie gestem ponad podziałami (...) Trwa Rok Miłosierdzia. Można zapytać: kiedy organizować taką akcję, jeśli nie teraz? W jednym ze spotów Katarzyna Jabłońska z 'Więzi' mówi, że znak pokoju 'to takie minimum'. Zdobądźmy się choćby na to minimum!".

SONDA
Jak oceniasz kampanię "Przekażmy sobie znak pokoju"
Głosowanie dostępne tylko dla zalogowanych.      
Zaloguj się i głosuj Użyj Facebooka

  • 1 %
    Wpłynie bezpośrednio na nastawienie kościoła do LGBT
  • 44 %
    To kolejny mały krok w dobrym kierunku
  • 37 %
    Popieram, ale kampania niczego nie zmieni
  • 13 %
    Nie popieram - nie chcę dialogu z kościołem
  • 3 %
    Kompletnie mnie to nie interesuje


Aktualizacja


Wiara i Tęcza zwraca uwagę, że choć cytowany przez nas tekst ukazał się na stornie KEP, to nie jest on oficjalnym stanowiskiem komisji lecz komentarzem Katolickiej Agencji Informacyjnej. Pod tekstem widnieje nazwisko dziennikarza agencji oraz skrót KAI.
W związku z powyższym tytuł opublikowanej przez nas wiadomości jest nieścisły i jest interpretacją faktu, że stanowisko zostało opublikowane na oficjalnej stronie Konferencji Episkopatu Polski. Konferencja Episkopatu Polski nie wydała jak dotąd oficjalnego wydarzenia w sprawie kampanii.

Kardynał Dziwisz: to fałszowanie niezmiennej nauki Kościoła
Głos w sprawie akcji zabrał także kardynał Dziwisz. W swoim oświadczeniu duchowny stwierdza "z ubolewaniem, że w fałszowanie niezmiennej nauki Kościoła włączyły się również niektóre środowiska katolickie, których wypowiedzi i publikacje odeszły od Magisterium. Powołując się wybiórczo na wypowiedzi papieża Franciszka, przemilcza się te, w których Ojciec Święty tłumaczy, że w sprawie homoseksualizmu powtarza tylko naukę zawartą w Katechizmie". Wg metropolity krakowskiego kampania "służy zamazaniu pamięci o wielkim dobru Światowych Dni Młodzieży, które dokonało się w Krakowie i całej Polsce".

(ro)

PODZIEL SIĘ
KOMENTARZE (75)
Komentuj Komentuj HEJT STOP!
Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
cafedelmar27 (?) 29.09.2016 18:50
,,KEP: szacunek dla osób homoseksualnych nie może prowadzić do aprobowania zachowania homoseksualnego"

Czyli to brak szacunku Szanowny Episkopacie
shingao (31) Szczecin 21.09.2016 15:37
upstairs_at_you:
shingao:
@upstairs_at_you

A nie mówiłem? Troll.

Na początku to nawet bym się zgodził.
Teraz sądzę, że to raczej przypadek ciężkiej psychozy maniakalnej.


Na jedno wychodzi. Z trollem nie ma sensu gadać. A jeśli rzeczywiście mamy do czynienia z osobą chorą, to tym bardziej nie należy dyskutować bo jeszcze jej się pogorszy. Jestem przeciwny śmiania się z osób chorych, więc lepiej w ogóle nie rozmawiać i nie komentować. Ze zdrowych ale głupich to mogę się śmiać, ale z chorych i głupich wolałbym już nie.
Imago (?) 21.09.2016 14:47
upstairs_at_you:
shingao:
@upstairs_at_you

A nie mówiłem? Troll.

Na początku to nawet bym się zgodził.
Teraz sądzę, że to raczej przypadek ciężkiej psychozy maniakalnej.


to moja ulubiona nazwa dolegliwości... choć bywają bardziej fikuśne... wy to zdrowi osobnicy oczywiści-szkoda, że homo ;-)
upstairs_at_you (48) miasteczko raczej 21.09.2016 14:17
shingao:
@upstairs_at_you

A nie mówiłem? Troll.

Na początku to nawet bym się zgodził.
Teraz sądzę, że to raczej przypadek ciężkiej psychozy maniakalnej.
Imago (?) 20.09.2016 20:24
shingao:
@upstairs_at_you

A nie mówiłem? Troll.


ciekawe, że mało cię obchodzi to, co piszą w Tygodniku Powszechnym... znajoma działa w WiT i ostro ją przekonywałem, że takie akcje są potrzebne...

po rozmowach z wami odnoszę wrażenie, że te akcje są bezcelowe...
ps.sami jesteście trollami SHINGAO, Ty(upstairs_at_you , GreenTea92
shingao (31) Szczecin 20.09.2016 9:10
@upstairs_at_you

A nie mówiłem? Troll.
Imago (?) 20.09.2016 2:49
upstairs_at_you:
Imago:
upstairs_at_you:
Imago:
nazywam gnidą każdą osobę, która twierdzi, że pojęcie "pozytywnej pedofili:(ang.child grooming) nie istnieje

I ja tak twierdzę?
W którym miejscu?


kolega się przyznał, że w trójkę mnie obgadujecie... zamiennie używam was... SHINGAO, Ty(upstairs_at_you , GreenTea92

sam przeczytaj swoje wcześniejsze posty... spadaj człowieku, bo kłamiesz tak jak tych dwóch pozostałych...

Przeczytałem, nie widzę. Pokaż mi to palcem albo wszystko odszczekaj.


prędzej zawarczę na pseudo tolerancyjnych ludzi, którzy mówią po sobie po imieniu a innych hejtują i podpuszczają. KOŃCZ WASZMOŚCI, WSTYDU OSZCZĘDŹ UŻYTKOWNIKOM PORTALU!!! pomedytuj sobie, pobiegaj, wypij kawę, lub pogłaskaj kaktusa, masochisto.
upstairs_at_you (48) miasteczko raczej 19.09.2016 21:05
Imago:
upstairs_at_you:
Imago:
nazywam gnidą każdą osobę, która twierdzi, że pojęcie "pozytywnej pedofili:(ang.child grooming) nie istnieje

I ja tak twierdzę?
W którym miejscu?


kolega się przyznał, że w trójkę mnie obgadujecie... zamiennie używam was... SHINGAO, Ty(upstairs_at_you , GreenTea92

sam przeczytaj swoje wcześniejsze posty... spadaj człowieku, bo kłamiesz tak jak tych dwóch pozostałych...

Przeczytałem, nie widzę. Pokaż mi to palcem albo wszystko odszczekaj.
Imago (?) 19.09.2016 10:01
upstairs_at_you:
Imago:
nazywam gnidą każdą osobę, która twierdzi, że pojęcie "pozytywnej pedofili:(ang.child grooming) nie istnieje

I ja tak twierdzę?
W którym miejscu?


kolega się przyznał, że w trójkę mnie obgadujecie... zamiennie używam was... SHINGAO, Ty(upstairs_at_you , GreenTea92

sam przeczytaj swoje wcześniejsze posty... spadaj człowieku, bo kłamiesz tak jak tych dwóch pozostałych...
upstairs_at_you (48) miasteczko raczej 18.09.2016 10:52
Imago:
nazywam gnidą każdą osobę, która twierdzi, że pojęcie "pozytywnej pedofili:(ang.child grooming) nie istnieje

I ja tak twierdzę?
W którym miejscu?

Zapisz Zapisz stronę Magazyn+ Magazyn Pełny ekran Pełny ekran
Krytyka kampanii "Przekażmy sobie znak pokoju" na stronie Episkopatu Plakat akcji
REKLAMA
REKLAMA

© 1996-2017 Prawa autorskie zastrzeżone, ISSN 2299-9019
666
Bądź queer na facebooku