logo Queer.pl Dawniej Innastrona.pl
21.11.2017    STARTSKLEPKONTAKT

...
40
5
23

Berlin: otwarto ośrodek dla uchodźców LGBT

"Doświadczają dużo przemocy"

Dodano: 24.02.2016, Aktualizacja: 24.02.2016

Jedna z niemieckich tęczowych organizacji, we współpracy z miastem, otworzyła w Berlinie ośrodek dla uchodźców LGBT. "Są takimi samymi uchodźcami jak inni, ale są także kulturowo izolowani. I doświadczają dużo przemocy, zaczyna się od tej psychologicznej... Od słów, wyrazów niechęci, dyskryminacji, fizycznej przemocy aż do połamanych rąk, nosów, a nawet prób morderstw" - mówi Stephan Jaekel z berlińskiego departamentu zajmującego się uchodźcami LGBT.

Ośrodek pomieści 120 osób, podobne miejsce powstało wcześniej także w Norymberdze.

Parę dni temu obszerny artykuł o sytuacji uchodźców LGBT opublikowała agencja Associated Press. Udokumentowane przypadki dyskryminacji i przemocy wobec uchodźców miały miejsce nie tylko w Niemczech, ale też w Hiszpanii, Holandii, Danii, Szwecji i Finlandii, ich źródłem byli nie tylko inni uchodźcy, ale czasem także tłumacze i pracownicy ochrony.
ZOBACZ TEŻ Niemcy: geje przyjęli 24 uchodźców, są zawiedzeni Historia z BuzzFeeda

Przypomnijmy, że pod koniec listopada nowy rząd Kanady zobowiązał się do pomocy uchodźcom z najbardziej wrażliwych miejsc, także gejom i lesbijkom. Pomoc uchodźcom LGBT obiecywały też USA. "Nie mamy ustalonych kwot, ale przygotowaliśmy procedurę, która za priorytet stawia pomoc ofiarom tortur oraz osobom, które mają status mniejszościowy: czy rasowo, etnicznie, religijnie, także LGBT" - mówił w grudniu sekretarz prasowy Baracka Obamy, Josh Earnest. Wcześniej podobną deklarację złożyła Wielka Brytania.

(red)

PODZIEL SIĘ
KOMENTARZE (23)
Komentuj Komentuj HEJT STOP!
Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Imago (?) 25.07.2016 8:27
generalnie, jeśli związki partnerskie są tak samo traktowane jak małżeństwo-to taka sytuacja komplikuje wiele sytuacji pokrewnych... czy komuś przysługuje świadczenie i na jakich zasadach... kto ma prawo do opieki... brak specjalistów w instytucjach pomocowych...

ochrona przed napaścią jest ważna... ale tam ludzie edukują się i pracują w swoich zawodach-są PROFESJONALNI ZAWODOWO... w Polsce nie każdy jest Katolikiem-ale religijności używa się do ataków na przeciwników... i to skuteczna metoda... o rzeczywistych problemach mało kto wie i jeszcze mniej osób się tym interesuje... w Warszawie ponoć działa hostel LGBT
anklager (?) 28.02.2016 0:06
VU2X7IfV:
a opłaca się żyć osobie lg w DK bardziej jak w PL jeżeli chodzi o obyczajowość społeczną, kwestii codziennego współżycia społecznego, jako całkowicie wy-outowana i "obnosząca" się ze swoją seksualnością osoba?


Burmistrz Kopenhagi ds. środowiska jest gejem, lider Konserwatywnej Partii Ludowej - gej, jeden z ważniejszych polityków Radykalnej Lewicy też gej, znany aktor Thure Lindhardt jest gejem, Morten Kirkskov jest bi do biseksualizmu przyznała się dawno temu gwiazda duńskiej estrady Anne Linnet. I nie tylko ludzie z tzw świecznika mówią o tym otwarcie wystarczy zobaczyć kto idzie w paradzie Copenhagen Pride policjanci, żołnierze, młodzi kadeci szkół wojskowych, służby ratownicze, lekarze, strażacy, nauczyciele, kolejarze, budowlańcy, cały przekrój społeczny. Są tu homoseksualni duchowni faceci i kobiety.A jaki jest stosunek do LGBT w Danii niech najlepiej świadczy fakt, że kiedy w czerwcu zeszłego roku przed przedterminowymi wyborami do parlamentu do znanego gejowskiego baru zaproszono na debatę o sprawach LGBT przedstawicieli wszystkich partii politycznych to na debatę stawili się wszyscy, nawet populiści z Duńskiej Partii Ludowej. Kiedyś jeden z prominentnych działaczy tej partii eurodeputowany Morten Messerschidt któremu wróżono wielką karierę w duńskiej polityce pozwolił sobie na publiczne wyznanie, że Polska i inne młode demokracje mają rację, że nie pozwalają homoseksualistom zawierać małżeństw. Przypominam, że Messerschidt miał po zakończonej kadencji w PE wrócić do Danii ale znowu jest eurodeputowanym czyli na zesłaniu, na pytania dziennikarzy dlaczego partia nie zatrzymała go w kraju ktoś odpowiedział, że najwyraźniej Morten Messerschmidt musi jeszcze nabrać ogłady.
VU2X7IfV (?) 27.02.2016 22:41
anklager:
Także nie opłaca się być uchodźcą by żyć z zasiłku.


a opłaca się żyć osobie lg w DK bardziej jak w PL jeżeli chodzi o obyczajowość społeczną, kwestii codziennego współżycia społecznego, jako całkowicie wy-outowana i "obnosząca" się ze swoją seksualnością osoba?
anklager (?) 26.02.2016 18:39
VU2X7IfV:
czy jako "uciekinier" z polandii dostanę tam bardziej bezpieczny azyl, schronienie, dach nad głową, pełne wyżywienie, godne życie jako osoby nie-heteronormatywnej oraz miesięczne kieszonkowe w wys. min. 150€ ? ;-)


Jako uchodźca dostałbyś na dzień dobry lokum w ośrodku.Dopiero potem jakieś mieszkanko i zasiłek integracyjny ok 6000 koron czyli niecałe 800 € ja wiem, że 800 € to jest jakieś 3450 zł na polskie warunki całkiem niezłe pieniądze ale w DK za takie pieniądze długo nie pożyjesz. Za socjalne minimum tutaj uważa się kwotę ok 11.300 dkk czyli +/- 1550 € poniżej tych pieniędzy jest już ubóstwo. Także nie opłaca się być uchodźcą by żyć z zasiłku.
VU2X7IfV (?) 26.02.2016 16:08
anklager:
VU2X7IfV:

Nie, nie zrozumiałeś :)


Co? Czego nie zrozumiałem? Co to za nagła zmiana zeznań, próbujesz mi tu mataczyć? :D


czy jako "uciekinier" z polandii dostanę tam bardziej bezpieczny azyl, schronienie, dach nad głową, pełne wyżywienie, godne życie jako osoby nie-heteronormatywnej oraz miesięczne kieszonkowe w wys. min. 150€ ? ;-)
anklager (?) 25.02.2016 18:25
VU2X7IfV:

Nie, nie zrozumiałeś :)


Co? Czego nie zrozumiałem? Co to za nagła zmiana zeznań, próbujesz mi tu mataczyć? :D
song1 (39) Wrocław 25.02.2016 16:34
japona:
Zgadzam się z Song1. Mieszane uczucia doprawione furią. Na litość boską jesteście Polakami? Polkami? Nie no bo po co do jasnej cholery najlepiej powiedzieć "pora się pakować" i "lepiej być uchodźcą w Danii niż obywatelem Polski"


Zostaję w Polsce, ale czasami, patrząc na nietolerancję, zacofanie, rząd, NFZ itd. itd. myślę, że naprawdę nie ma sensu tak się tu męczyć. I rozumiem w pełni tych, którzy stąd wyjechali.
shingao (31) Szczecin 25.02.2016 16:29
VanZeeland:
(...) Więc wydaje mi się, że kłamstwo nt. orientacji nie będzie dla nich najmniejszym problemem (gdzie też można przytoczyć przykład gwałtów popełnianych przez niektórych imigrantów na chłopcach).


W krajach muzułmańskich za podejrzenie bycia LGBT można być zamordowanym. Przyznanie się do orientacji innej niż heteroseksualna, będzie problemem zarówno dla homo, jak i hetero próbujących udawać homo.

Nie neguję tego, że będzie dochodzić do nadużyć. Ale wypowiedź "kłamstwo nt. orientacji nie będzie dla nich najmniejszym problemem" jest błędna. Przyznanie się do orientacji będzie problem i dla prawdziwych homo.
VanZeeland (23) Szczecin 25.02.2016 15:52
shingao:
VanZeeland:
Ciekawe, jak to sprawdzą czy dana osoba jest gejem w przypadku mężczyzny a lesbijką w przypadku kobiety, barometrem będą sprawdzać?


Wydaje mi się że starczy deklaracja. Jeśli jesteś wychowywana w kulturze, gdzie osoby LGBT są podludźmi, to mało prawdopodobne, aby heteryk udawał geja/lesbijkę, ponieważ wiązałoby się to z utratą twarzy. Przyznanie się do bycia LGBT mogłoby być przyczyną zabójstwa honorowego.


I zapewne deklaracja będzie wystarczająca. Druga sprawa, że niektórzy "uchodźcy" (choć tu już się powinno używać sformułowania nielegalni imigranci) zrobią wszystko- naprawdę wszystko- żeby tylko znaleźć się w lepszej sytuacji, gdzie będą mieli wszystko zapewnione- za darmo. Więc wydaje mi się, że kłamstwo nt. orientacji nie będzie dla nich najmniejszym problemem (gdzie też można przytoczyć przykład gwałtów popełnianych przez niektórych imigrantów na chłopcach).
shingao (31) Szczecin 25.02.2016 15:45
VanZeeland:
Ciekawe, jak to sprawdzą czy dana osoba jest gejem w przypadku mężczyzny a lesbijką w przypadku kobiety, barometrem będą sprawdzać?


Wydaje mi się że starczy deklaracja. Jeśli jesteś wychowywana w kulturze, gdzie osoby LGBT są podludźmi, to mało prawdopodobne, aby heteryk udawał geja/lesbijkę, ponieważ wiązałoby się to z utratą twarzy. Przyznanie się do bycia LGBT mogłoby być przyczyną zabójstwa honorowego.

Zapisz Zapisz stronę Magazyn+ Magazyn Pełny ekran Pełny ekran
Berlin: otwarto ośrodek dla uchodźców LGBT   credits CC BY 2.0 Fot. Thomas Rossi Rassloff, za: flickr.com/photos/rassloff
REKLAMA
REKLAMA

© 1996-2017 Prawa autorskie zastrzeżone, ISSN 2299-9019
666
Bądź queer na facebooku