logo Queer.pl Dawniej Innastrona.pl
22.01.2018    STARTSKLEPKONTAKT

...
159
9
124

Nowoczesna chce ustawy o związkach partnerskich

Spotkanie z organizacjami w Sejmie

Dodano: 14.01.2016, Aktualizacja: 15.01.2016

Jakie, kiedy i dlaczego składać projekty ustaw o związkach partnerskich? O tym w środę przedstawiciele i przedstawicielki partii Nowoczesna rozmawiali w Sejmie z organizacjami LGBT.

Nowoczesna rozpoczęła cykl spotkań-konsultacji społecznych, których finałem mają być konkretne inicjatywy ustawodawcze. Jedno ze spotkań dotyczyło projektów ustaw o związkach partnerskich: politycy i polityczki partii zaprosili do Sejmu organizacje LGBT, by porozmawiać o tym, co powoduje brak takich regulacji prawnych, jak to wpływa na życie par jednopłciowych, kiedy składać ewentualne projekty ustaw o związkach partnerskich i jakie.

SONDA
Nowoczesna proponuje organizacjom LGBT dialog na temat związków parterskich - czy powinniśmy rozmawiać?
Głosowanie dostępne tylko dla zalogowanych.      
Zaloguj się i głosuj Użyj Facebooka

  • 93 %
    Tak
  • 6 %
    Nie


Wiceprzewodnicząca klubu Nowoczesna Joanna Scheuring-Wielgus, przypomniała, że partia jeszcze przed wyborami jasno deklarowała swoje poparcie dla sprawy i chce do niej wrócić w tej kadencji Sejmu. Obecne na spotkaniu osoby z organizacji LGBT podkreślały, że ważne, by projekty ustaw znalazły się w Sejmie jak najszybciej - także w celu inicjowania i podtrzymywania debaty publicznej na ten temat. Dużo miejsca w trakcie dyskusji poświęcono językowi tej debaty, podkreślając rolę podnoszenia jej jakości.
ZOBACZ TEŻ Nowoczesna popiera związki partnerskie Coraz więcej ujawnionych kandydatów na listach Petru

Miłość Nie Wyklucza oraz Kampania Przeciw Homofobii przypomniały najważniejsze założenia projektów ustaw, które były składane w Sejmie w poprzednich kadencjach. Paweł Knut, prawnik KPH opisał też proces litygacji strategicznej, który niedawno został zainicjowany: doprowadzenia do wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, który zobowiąże Polskę do przyjęcia przepisów umożliwiających zawieranie związków par osób tej samej płci - wzorem włoskim.
ZOBACZ TEŻ Związki partnerskie w Polsce? To możliwe! Pięć par idzie do sądu walczyć o związki

Nowoczesna zapewniła, że odbędą się kolejne spotkania w tej sprawie, powstały też cztery grupy robocze, które będą zajmować się sprawą związków partnerskich na kilku polach tematycznych.

(md)

PODZIEL SIĘ
KOMENTARZE (124)
Komentuj Komentuj HEJT STOP!
Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Lord Byron (?) 14.01.2016 13:40
Za każdym razem, gdy pojawia się jakaś (choćby mglista) perspektywa uregulowania tej kwestii, rozpoczyna się festiwal fochów i żalów. Naprawdę robi się już niedobrze od tych jęków.
Z jednej strony środowisko LGBT, ze szczególnym naciskiem na L i G uznaje od pewnego czasu związki za niemal jedyny wyznacznik swojej emancypacji. Inne tematy schodzą na plan dalszy. Z drugiej, gdy tylko ktoś wykazuje wolę dialogu, rozpoczyna się histeryczny jazgot.
Polityk z PO - obraza, bo PO "już raz nas zdradziła". Z byłego Ruchu Palikota - obraza, bo to nieprawdziwa lewica, obyczajowa a nie ekonomiczna, czyli oszustwo wisi w powietrzu. Z Razem - obraza, bo to lewica ekonomiczna a nie obyczajowa, czyli spycha temat związków na bok. Z SLD - obraza, bo to postkomuniści udający progresywne postawy.
Teraz do obrazu dołącza .Nowoczesna, bo to "drugie PO". Partia, która istnieje parę miesięcy, jak się okazuje, też już zdążyła obrazić panów gejów i panie lesbijki. Zapewne podobieństwem programowym do PO sprzed kilku lat, w zakresie polityki finansowej, bo innych na razie dostrzec nie sposób.

Demokracja w cywilizowanych krajach polega na negocjacjach różnych grup z istniejącymi politykami. A nie na pełnym uniesień dumy oczekiwaniu aż pojawi się ta wyśniona "prawdziwie szczera, pełna najszczerszych intencji partia", która da od razu wszystko, o czym marzymy i jeszcze będzie o tym mówić tak, że ani na chwilę nie zwątpimy, że robi to wyłącznie dla nas, szczerze i z głębi serca.
Szczerości i konsekwencji można oczekiwać od organizacji pozarządowych, nie od partii. Chyba żadna z politycznych sił, które wprowadzały związki w innych krajach nie była pro-gejowska od zarania dziejów. Niektórym można było wyciągać nie takie historie, jak PO. Torysi w latach 80. wprowadzali ustawę podobną do tej rosyjskiej o zakazie propagandy. Parę lat temu ich rząd zalegalizował małżeństwa.
WYRÓŻNIONY cytuj zgłoś 1
simon27 (34) okolice inowrocławia 14.01.2016 12:21
jestem pewien ze jesli nowoczesna wygra wybory za 4 lata nie bedzie tylko obiecac jak robila to PO w sprawie zwiazkow szkoda ze w tej kadencji nowoczesna nie wiele moze ale rozmawiam trzeba mysle ze to oni jako jedyni beda po naszej stronie w obecnym parlamencie.
WYRÓŻNIONY cytuj zgłoś 8
365 (29) Warszawa 14.01.2016 11:48
mimo wszystko, w obecnych realiach uważam takie pomysły za co najmniej niedorzeczne...
WYRÓŻNIONY cytuj zgłoś 8
upstairs_at_you (49) miasteczko raczej 19.01.2016 19:23
StewiePol:
Jak dla mnie, to tylko żałosna próba zgromadzenia jakiegokolwiek elektoratu, gdyż tak na prawdę, NIKT na nich nie głosował !

Czyli że co? Wybory sfałszowano?
VU2X7IfV (?) 19.01.2016 12:34
@don_diego44

tak, pan businessmen Petru będzie bronił złodziejskich obcych banków i supermarketów, bo to jego 'business', podobnie jak szeregów PO..
don_diego44 (52) Tychy 18.01.2016 20:49
@shingao
Oczywiście ,że jeżeli w kościele wystąpił problem pedofilii , to ojciec doktor derektor powinien się do tego obiektywnie odnieść . Jeżeli udawał ,że nie ma problemu , to żle zrobił i można go za to krytykować.
Jeżeli jakiś podmiot gospodarczy działa na rynku ,to ma zakichany obowiązek działać uczciwie a państwo ma tego dopilnować.
shingao (31) Szczecin 18.01.2016 20:26
don_diego44:
(... )Pan Petru będąc znanym ekonomistą jakoś nigdy nie krytykował działań banków na granicy prawa , czy też działań bezprawnych.


Dobry argument. Pan Rydzyk jest znanym szamanem. Jakoś nigdy nie krytykował księży pedofilii. Wniosek? Jest opłacany przez lobby księży pedofilii i działa w ich interesie.
shingao (31) Szczecin 18.01.2016 20:22
don_diego44:
@shingao
Założę się ,że gdy w jakiś sposób będą zagrożone interesy banków , to pan Petru będzie bronił ich jak lew .


Ja w ogóle nie rozumiem tej nagonki na banki. Banki są złe? To po ch**a z nich korzystacie? Jest jakiś obowiązek brania kredytów?
don_diego44 (52) Tychy 18.01.2016 20:17
@anklager
Na świecie ,jak i w Polsce banki ,przez swoją działalność na granicy prawa a czasem poza prawem, naruszyły swoją wiarygodność . Zwykły człowiek nie ma szans w sporze z bankiem i dla tego nadzór państwa powinien tu być szczególny . Poprzedni rząd mimo doniesień medialnych o nieprawidłowościach nie robił nic .Pan Petru będąc znanym ekonomistą jakoś nigdy nie krytykował działań banków na granicy prawa , czy też działań bezprawnych.
anklager (?) 18.01.2016 19:33
don_diego44:
@shingao
Założę się ,że gdy w jakiś sposób będą zagrożone interesy banków , to pan Petru będzie bronił ich jak lew .


Całkiem możliwe, że masz rację. Można się o tym łatwo przekonać. PiS wielokrotnie słusznie zwracał uwagę, że banki źle traktują klientów w Polsce podczas gdy te same banki za granicą zwłaszcza na zachodzie są bardziej ludzkie. Całkiem poważnie proponuję więc PiSowi by zamiast wydawać z siebie głosy przypominające odgłosy chlewa w najlepszym wypadku bełkot zakrystyjnej inteligencji zaczął mówić ludzkim głosem a przede wszystkim zaczął działać we właściwym kierunku. I tak na pierwszy ogień w walce o dobro Polaków proponuję zniesienie art. 1 ptk119 i art. 2 ustawy z 2008 roku na mocy której z kolei uchylono art. 92c ust.1 i 2 prawa bankowego. Jeśli R.Petru zacznie w tej kwestii drzeć mordę, że bankom dzieje się krzywda będę pierwszym, który stanie w obronie takich działań Prawa i Sprawiedliwości.

Zapisz Zapisz stronę Magazyn+ Magazyn Pełny ekran Pełny ekran
Nowoczesna chce ustawy o związkach partnerskich Fot. za: facebook.com/NowoczesnaPL
SONDA
Nowoczesna proponuje organizacjom LGBT dialog na temat związków parterskich - czy powinniśmy rozmawiać?
Głosowanie dostępne tylko dla zalogowanych.      
Zaloguj się i głosuj Użyj Facebooka

  • Tak
  • 93 %
  • Nie
  • 6 %
REKLAMA
REKLAMA

© 1996-2018 Prawa autorskie zastrzeżone, ISSN 2299-9019
666
Bądź queer na facebooku